برای Omicron، Moderna Boss درباره “افت ماده” در اثربخشی واکسن هشدار می دهد

برای Omicron، Moderna Boss درباره

داروسازان از جمله Moderna و Pfizer در حال حاضر روی یک واکسن خاص Omicron کار می کنند. (فایل)

لندن:

رئیس شرکت سازنده واکسن Moderna روز سه شنبه هشدار داد که تلقیح های موجود کووید-19 با نوع سریع Omicron مبارزه خواهد کرد، زیرا کشورها برنامه های واکسیناسیون را افزایش داده و محدودیت های بیشتری را در تلاش برای مهار نگرانی های فزاینده اعمال می کنند.

اولین بار در کمتر از یک هفته پیش به سازمان بهداشت جهانی در آفریقای جنوبی گزارش شد، سویه جدید به سرعت از آفریقا به اقیانوس آرام و از اروپا به آمریکای شمالی گسترش یافت زیرا ده ها کشور محدودیت های سفر را اعلام کردند.

در حالی که هنوز هیچ مورد مرگی از Omicron گزارش نشده است، و ممکن است هفته ها طول بکشد تا متوجه شویم این سویه چقدر ممکن است عفونی و چقدر در برابر واکسن ها مقاوم باشد، ظهور آن نشان می دهد که جهان تا چه حد تحت محاصره Covid-19 است، تقریباً دو سال پس از اولین موارد. ثبت شده.

استفان بانسل، رئیس تولیدکننده واکسن آمریکایی مدرنا، در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت که داده‌هایی در مورد اثربخشی واکسن‌ها طی دو هفته آینده در دسترس خواهد بود، اما دانشمندان بدبین بودند.

بانسل گفت: «همه دانشمندانی که من با آنها صحبت کرده‌ام… شبیه این هستند که «این خوب نیست»، با هشدار نسبت به «افت مادی» در اثربخشی حملات فعلی علیه Omicron.

Moderna، داروساز آمریکایی Pfizer و حامیان واکسن روسی Sputnik V همگی اعلام کرده‌اند که در حال حاضر روی یک واکسن خاص Omicron کار می‌کنند.

دانشمندان در آفریقای جنوبی گفتند که نوع جدید را با حداقل 10 جهش شناسایی کرده‌اند، در مقایسه با سه جهش برای بتا یا دو جهش برای دلتا – سویه‌ای که به بهبود جهانی ضربه زد و میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به قرنطینه بازگرداند.

چین هشدار داد که نوع Omicron که به سرعت گسترش می‌یابد، چالش‌هایی را در میزبانی المپیک زمستانی فوریه آینده در پکن ایجاد می‌کند و هزاران ورزشکار، رسانه و شرکت‌کننده از خارج از کشور باید وارد یک حباب سخت «حلقه بسته» شوند.

“اقدام فوری”

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: «فکر می‌کنم قطعاً به چالش‌های مرتبط با پیشگیری و کنترل منجر خواهد شد».

ژائو افزود: «اما چین تجربه زیادی در واکنش به کووید-19 دارد. من قویا معتقدم بازی های المپیک زمستانی به آرامی برگزار خواهد شد.

روز دوشنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، گفت که این فشار ناشی از نگرانی است، نه دلیلی برای هراس، و تاکید کرد که فعلاً قرنطینه جدید یا تمدید محدودیت‌های سفر را پیش‌بینی نمی‌کند.

وزرای بهداشت G7 خواستار “اقدام فوری” برای مبارزه با نوع Omicron شدند.

WHO اعلام کرد که خطر کلی Omicron “بسیار بالا” است و هشدار داد که هر گونه افزایش بزرگی بر سیستم های بهداشتی فشار وارد می کند و باعث مرگ و میر بیشتر می شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز سه شنبه به کمیته بانکی سنا گفت: Omicron می تواند روند بهبود اقتصاد و بازار کار ایالات متحده را کند کند و عدم اطمینان در مورد تورم را افزایش دهد.

دولت‌ها، به‌ویژه در اروپای غربی، قبلاً با افزایش سریع تعداد مبتلایان دست و پنجه نرم کرده بودند و پوشیدن اجباری ماسک، اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی، مقررات منع آمد و شد یا قرنطینه را مجدداً اعمال کرده‌اند – و باعث ترس کسب‌وکارها از کریسمس تلخ دیگری شده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم مستعفی آلمان، قرار بود روز سه‌شنبه با جانشین خود، اولاف شولتز، و رهبران منطقه‌ای در مورد تشدید محدودیت‌ها برای مهار عفونت‌های خشمگین در بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا از راه دور دیدار کند.

دادگاه قانون اساسی آلمان حکم داده است که محدودیت‌های گسترده‌ای مانند منع آمد و شد، تعطیلی مدارس و محدودیت‌های تماس قانونی است و احتمالاً راه را برای محدودیت‌های بیشتر در بیمارستان‌هایی هموار می‌کند که از قبل ظرفیتشان زیاد است و مدت‌ها زنگ خطر را به صدا در می‌آورند.

ممنوعیت برای واکسینه نشده

معاون صدراعظم آلمان، روبرت هابک، گفت: “تماس ها باید کاهش یابد.”

روز سه‌شنبه، یونان اعلام کرد که واکسن‌های کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال اجباری خواهد بود، یک روز پس از آن که بریتانیا گفت همه بزرگسالان اکنون واجد شرایط برای سومین واکسن کووید هستند. روز سه‌شنبه، نروژ همچنین اعلام کرد که قبل از عید پاک به همه بزرگسالان واکسن تقویت‌کننده ارائه می‌دهد که ترجیحاً به قرنطینه است.

و در سوئیس، قبل از آنچه که برخی امیدوار بودند فصل اسکی پر رونق باشد، هتلداران گفتند که با موجی از لغو زمستانی به دنبال محدودیت های قرنطینه ای که بر مسافران برخی کشورها از جمله بریتانیا اعمال شده است، مواجه هستند.

گروه صنعتی Hotellerie Suisse، گفت که هتل‌ها شاهد «لغو گسترده رویدادهای شرکتی و مهمانی‌های کریسمس» بوده‌اند و از رهبران سیاسی می‌خواهند تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از قرنطینه و حفظ کمک‌های مالی به بخش‌هایی که از این همه‌گیری آسیب دیده است، انجام دهند.

به گفته این سازمان، نشست وزیران درباره سازمان تجارت جهانی، که قرار بود این هفته در ژنو برگزار شود، اما به دلیل Omicron به تعویق افتاد، اکنون می تواند در اوایل مارس 2022 برگزار شود.

اولین مورد تایید شده نوع Omicron در 9 نوامبر در آفریقای جنوبی بود که عفونت ها به سرعت در این کشور گسترش یافتند.

روسیه که بیشترین تلفات ویروس را در اروپا دارد و هنوز موردی از نوع Omicron گزارش نکرده است، روز سه شنبه کمترین مجموع آلودگی روزانه جدید خود را از 15 اکتبر به ثبت رساند.

قزاقستان پروازها را از 3 دسامبر به مصر، یک مقصد گردشگری محبوب، بر فراز Omicron ممنوع کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)