برای Omicron، دوز سوم واکسن کووید ممکن است مورد نیاز باشد: Pfizer

برای Omicron، دوز سوم واکسن کووید ممکن است مورد نیاز باشد: Pfizer

نتایج Pfizer/BioNTech به داده‌هایی اضافه می‌کند که تلاش می‌کنند تأثیر Omicron بر حفاظت از واکسن را ارزیابی کنند (پرونده)

Pfizer و BioNTech SE گفتند مطالعات آزمایشگاهی اولیه نشان می‌دهد که ممکن است برای خنثی کردن نوع omicron به دوز سوم واکسن کووید-۱۹ نیاز باشد، نتایجی که باعث تسریع درایوهای تقویت‌کننده در سراسر جهان می‌شود.

محققان شرکت کاهش 25 برابری سطح آنتی بادی خنثی کننده را در مقایسه با نوع اصلی ویروس در افرادی که فقط دو واکسن دریافت کردند، مشاهده کردند. شرکای واکسن در بیانیه ای اعلام کردند، با این حال، تقویت با یک تزریق اضافی از واکسن، آنتی بادی ها را 25 برابر علیه omicron افزایش می دهد و سطح مشابهی از پروتئین های محافظ را که در برابر نسخه های قبلی پس از دو دوز استاندارد مشاهده شده است، می دهد.

این شرکت‌ها در بیانیه‌ای گفتند، یافته‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که دو دوز واکسن ممکن است برای محافظت در برابر عفونت با سویه omicron کافی نباشد. همراه با تحریک فشار تقویت کننده، ممکن است احتمال نیاز به شلیک هدفمند omcron در نهایت افزایش یابد. فایزر گفت این تا مارس آماده خواهد شد.

عدم اطمینان در مورد اثربخشی واکسن در برابر نوع جدید به نوسانات بازار دامن زده و محدودیت های سفر را از زمانی که omicron در ماه گذشته در جنوب آفریقا شناسایی شد، افزایش داده است. اخبار حاصل از این مطالعه به شکوفایی بازار سهام ایالات متحده کمک کرد، با افزایش 0.2 درصدی معاملات آتی S&P 500. سهام فایزر در معاملات پیش از بازار نیویورک 0.5 درصد افزایش یافت، در حالی که دریافتی های سپرده گذاری BioNTech آمریکا 3 درصد افزایش یافت.

نتایج Pfizer-BioNTech به داده هایی از سراسر جهان اضافه می کند که تلاش می کنند تأثیر omicron بر محافظت از واکسن را ارزیابی کنند. محققان آفریقای جنوبی کاهش 41 برابری در سطح آنتی بادی های مسدود کننده ویروس بر علیه omicron را در مقایسه با سویه ای که در شروع همه گیری در گردش بود، دریافتند. یک تیم آلمانی کاهش 37 برابری در آنتی بادی‌های ضد اومیکرون را در مقایسه با نوع دلتای بسیار قابل انتقال پیدا کردند.

از نزدیک تماشا کردن

با این حال، مطالعه ای از موسسه کارولینسکا در استکهلم خوش بینانه تر بود و نشان داد که کاهش آنتی بادی ها علیه omicron فقط کمی بدتر از دلتا است. سلول‌های T، یکی دیگر از اجزای سیستم ایمنی که با ویروس مبارزه می‌کنند، باید همچنان به omicron پاسخ دهند. Pfizer و BioNTech گفتند حدود 80 درصد از ویژگی‌های ویروسی به نام اپی توپ که توسط سلول‌های T شناسایی می‌شوند، در این نوع تغییر نمی‌کنند.

این شرکت‌ها گفتند که از نزدیک زیر نظر خواهند داشت تا ببینند که ایمنی در برابر omicron با گذشت زمان حتی پس از مصرف سومین نوبت چقدر سریع کاهش می‌یابد.

آلبرت بورلا، مدیر اجرایی فایزر در بیانیه ای گفت: «از این داده های اولیه مشخص است که حفاظت با دوز سوم بهبود می یابد.

اوگور شاهین، مدیر عامل BioNTech گفت: تقویت‌کننده‌ها می‌توانند به مردم در همه جا کمک کنند «فصل زمستان را پشت سر بگذارند» زیرا شرکت‌ها روی تطبیق واکسن کار می‌کنند. او گفت که یک واکسن سازگار باید “یک محافظت طولانی مدت در مقایسه با واکسن فعلی” ایجاد کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)