بدون “عصای جادویی” برای اوکراین – والاس بریتانیا – اخبار RT World

وزیر دفاع انگلیس گفت: بعید است که درگیری با روسیه در سال جاری پایان یابد

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز سه شنبه گفت که درگیری بین روسیه و اوکراین احتمالا تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

“من خوشبین هستم که بین امسال تا سال آینده، فکر می کنم اوکراین به حرکت خود و موقعیت قدرتمند خود ادامه خواهد داد.” به نقل از نیویورک تایمز، والاس در سفر به واشنگتن دی سی به خبرنگاران گفت.

با این حال والاس هشدار داد که حتی یک لحظه عصای جادویی هم وجود نخواهد داشت که روسیه سقوط کند.

بریتانیا یکی از حامیان اصلی کی یف بوده است که تسلیحات سنگین از جمله تانک های چلنجر 2 را به این کشور عرضه کرده است. به گفته وزارت دفاع بریتانیا 10000 سرباز اوکراینی را آموزش داده است و متعهد شده است که 20000 سرباز دیگر را در سال جاری آموزش دهد.

در چند ماه گذشته، کی‌یف در مورد حمله متقابل برنامه‌ریزی‌شده خود صریح بوده است، اما جدول زمانی را به طور علنی فاش نکرده است. با این حال مقامات اوکراینی گفته اند که برنامه و موفقیت این تلاش به شدت به تامین تانک های غربی و سایر تجهیزات بستگی دارد.


افشاگری های پنتاگون تاریخ ضدحمله اوکراین را فاش می کند - نیوزویک

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، روز دوشنبه به AP گفت که این فشار در زمان مناسبی که کشور آماده باشد آغاز خواهد شد. نخست وزیر دنیس شمیگال اخیراً گفت که حمله آغاز خواهد شد “در نزدیکترین آینده.” شمیگال اظهار داشت که افشای اخیر پرونده‌های پنتاگون که شامل گزارش‌هایی درباره نحوه آموزش و تجهیز نیروهای اوکراینی توسط کشورهای غربی است، برنامه‌های ضد حمله را تغییر نخواهد داد. با این حال، یک منبع نزدیک به رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی به سی ان ان گفت که کیف برخی از برنامه های خود را به دلیل درز اطلاعات تغییر داده است.

برخی از رهبران غربی، از جمله ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، هشدار دادند که درگیری که در فوریه 2022 آغاز شد، ممکن است سال ها ادامه داشته باشد. لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده گفت که واشنگتن مصمم به حمایت از کی یف است “تا زمانی که طول بکشد.”

کرملین در این ماه گفت که ارتش روسیه بوده است “نظارت دقیق” اطلاعات در مورد برنامه های اوکراین مسکو همچنین بارها اعلام کرده است که کشورهایی که به کی‌یف سلاح می‌فرستند عملاً طرف‌های درگیری هستند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: