بدنه اسلامی سنگاپور پس از بخشنامه به کارگران مهاجر توضیح داد

بدنه اسلامی سنگاپور پس از بخشنامه به کارگران مهاجر توضیح داد

این یادداشت بیشتر نظرات منفی را در فضای مجازی به همراه داشت. (نمایندگی)

سنگاپور:

یک هیئت مذهبی اسلامی در این کشور تصریح کرد که کارگران مهاجر در سنگاپور مورد تبعیض قرار نمی‌گیرند و می‌توانند از هر فضای نماز – خواه در مساجد یا فضاهای اضافی در خوابگاه‌ها و مجتمع‌های مسکونی – برای نماز حری رایا (رمضان) خود در این هفته استفاده کنند. در بیانیه ای در روز دوشنبه

بر اساس گزارش روز دوشنبه The Straits Times، بیانیه شورای اسلامی دینی سنگاپور (Muis) یک روز پس از آن منتشر شد که توصیه انجمن سنگاپور بنگلادش (SBS) در رسانه های اجتماعی منتشر شد.

SBS در یادداشت خطاب به کارگران مسلمان مهاجر بنگلادشی گفت که مویس از آنها خواسته است که نماز عید فطری (عید) را در 22 آوریل در خوابگاه مربوطه خود بخوانند.

در بخشنامه آمده است: «این امر به جلوگیری از ازدحام بیش از حد و انسداد جاده‌ها و تضمین سلامت و ایمنی همه کمک می‌کند».

این یادداشت که توسط SBS به نمایندگی از Muis امضا شد، از بعد از ظهر یکشنبه شروع به انتشار کرد و بیشتر نظرات منفی را در فضای مجازی به دنبال داشت.

یکی از کاربران در توییتر گفت: «این کاملاً مضحک است. بسیاری از این کارگران مهاجر داوطلب می‌شوند تا در روزهای تعطیل با ارزش خود در بسیاری از مساجد کار کنند و همچنین از دستمزد خود کمک‌های سخاوتمندانه می‌کنند.»

دیگری پیشنهاداتی را ارائه کرد: «آیا می توان ترتیبات جایگزینی انجام داد؟ حمل و نقل برای گسترش (آنها)؟ بودجه برای تأمین فضای اضافی در مکان‌های انتخابی وجود دارد؟»

مویس، در توضیح روز دوشنبه خود، سهم کارگران مهاجر در مساجد محلی و اینکه کارگران “هیچ وقت از هم جدا نشده اند” را تصدیق کرد.

این هیئت مذهبی همچنین به ناامیدی و خشم جامعه از نحوه محدود شدن کارگران مهاجر به خوابگاه اشاره کرد.

این سازمان افزود که مشاوره SBS شامل تمهیدات کاملی نیست که مویس، شرکای آن و مساجد برای ارائه یک نماز راحت و ایمن به جماعت، چه محلی و چه خارجی، انجام داده اند.

ما بیش از سه برابر تعداد مکان‌های نماز در خوابگاه‌ها را افزایش داده‌ایم که نامه SBS به MTWs (کارگران موقت مسلمان) برجسته می‌کرد. ما همچنین بیش از 20 مکان تکمیلی را برای 10000 فضای اضافی در شهرک های مسکونی خود در سراسر جزیره معرفی کرده ایم.

در این بیانیه آمده است: «ما متأسفیم که متن بخشنامه SBS دامنه کامل ترتیبات انجام شده برای MTW های ما را ارائه نکرده است و امیدواریم که این یادداشت روشن شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)