با گسترش محلی Omicron، کانادا به زودی شاهد افزایش سریع موارد COVID-19 خواهد بود

با گسترش محلی Omicron، کانادا به زودی شاهد افزایش سریع موارد کووید خواهد بود

کانادا ممکن است در روزهای آینده به سرعت رشد کند به دلیل گسترش جامعه Omicron (پرونده)

مقام ارشد بهداشتی کانادا روز دوشنبه گفت: موارد ابتلا به کووید-19 در کانادا ممکن است در روزهای آینده به دلیل شیوع نوع Omicron در جامعه به سرعت افزایش یابد که منعکس کننده وضعیت پرجمعیت ترین استان این کشور در انتاریو است.

افزایش موارد COVID-19 در انتاریو، که تقریباً 40 درصد از جمعیت 39 میلیون نفری کانادا را تشکیل می دهد، دولت استانی را بر آن داشت تا کاهش محدودیت هایی را که قرار بود قبل از فصل تعطیلات برداشته شود، به حالت تعلیق درآورد.

این استان روز دوشنبه 1536 مورد ابتلا به کووید-19 را گزارش کرد که بیش از 70 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است، از جمله 80 مورد از نوع Omicron که از اولین بار شناسایی در ماه گذشته در بیش از 60 کشور گسترش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی گفته است که نوع ویروس کرونا Omicron یک خطر جهانی “بسیار بالا” دارد، با برخی شواهد مبنی بر اینکه از حفاظت واکسن دوری می‌کند، اما داده‌های بالینی در مورد شدت آن محدود است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه گفت که حداقل یک بیمار در بریتانیا پس از ابتلا به نوع Omicron جان خود را از دست داده است.

اخبار سی تی وی روز دوشنبه گزارش داد که انتاریو به کارکنان دولتی که از ماه نوامبر شروع به بازگشت تدریجی به دفاتر خود کردند، دستور داده است که حداقل تا اوایل فوریه از خانه به کار بازگردند.

ترزا تام، افسر ارشد بهداشت عمومی در یک کنفرانس خبری گفت: «بنابراین آنچه در انتاریو می‌بینیم، انتظار دارم در سایر مناطق کشور نیز دیده شود، همانطور که در اروپا و سایر مناطق جهان دیده شده است.»

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران پس از اعلام توصیه‌هایی برای بهبود سیستم بهداشت عمومی کانادا در گزارشی افزود: “اما مطمئناً ما شاهد انتقال جامعه هستیم، احتمالاً در مراحل اولیه آن، اما این می‌تواند به سرعت در روزهای آینده تشدید شود.” به مجلس

وی در این گزارش گفت که کانادا باید کارکنان بهداشتی بیشتری را استخدام کند، فناوری و حکومتداری را بهبود بخشد و همچنین بودجه پایدارتری را فراهم کند.

تام گفت: “سیستم بهداشت عمومی کانادا بی نقص نیست و کار مهمی از نظر روند تحول ما در پیش است، ما باید آماده باشیم تا آستین ها را بالا بزنیم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)