با ناپدید شدن تیک آبی میراث، ایلان ماسک شخصاً برای اشتراک آبی توییتر این افراد مشهور «پرداخت می کند»

با ناپدید شدن تیک آبی قدیمی، ایلان ماسک شخصاً برای اشتراک آبی توییتر این افراد مشهور «پرداخت می کند»

آقای ماسک در توئیتی جداگانه گفت: «من شخصاً برای چند نفر پول می‌پردازم».

توییتر دیروز تیک آبی قدیمی را از حساب های تایید شده حذف کرد. این چند ماه پس از آن صورت می گیرد که ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، تاریخ را برای تحت فشار قرار دادن کاربران برای ثبت نام در Twitter Blue، سرویس اشتراک پولی آن، اعلام کرد. به دلیل توسعه اخیر، بسیاری از سلبریتی ها و شخصیت های برجسته در دامنه های مختلف علامت تأیید اعتبار مورد علاقه خود را از دست دادند. با راه‌اندازی توییتر آبی، تنها کاربرانی که مشترک آن هستند، می‌توانند یک علامت آبی جلوی نام خود و همچنین دسترسی به برخی ویژگی‌های کاملاً جدید داشته باشند. با این حال، لبرون جیمز، ستاره بسکتبال و استفن کینگ نویسنده، علیرغم اینکه علناً اعلام کردند که برای این سرویس ثبت نام نمی کنند، همچنان علامت های خود را حفظ کردند. بعداً توسط مدیر عامل این شرکت اطلاع داده شد که او “شخصا” برای اشتراک توییتر آبی برخی افراد مشهور برای حفظ چک مارک آنها “پرداخت” می کند.

این موضوع پس از آن آشکار شد که استفان کینگ نویسنده آمریکایی به وب‌سایت میکروبلاگینگ مراجعه کرد و گفت: “اکانت توییتر من می‌گوید که در توییتر بلو مشترک شده‌ام. من مشترک نشده‌ام. حساب توییتر من می‌گوید شماره تلفنی داده‌ام. تی.” در پاسخ به همین موضوع، آقای ماسک به همراه یک ایموجی دستی تاشو گفت: “خوش آمدی نامست”.

آقای ماسک در توئیتی جداگانه گفت: «من شخصاً برای چند نفر پول می‌پردازم». بعداً، او با اشاره به ستاره پیشتازان فضا، ویلیام شتنر، که ماه گذشته از مجبور شدن به پرداخت پول برای حفظ چک مارک آبی خود شکایت کرده بود، توییت کرد: «فقط شاتنر، لبرون و کینگ».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بیل گیتس از بنیانگذاران مایکروسافت و کیم کارداشیان ستاره تلویزیون واقعیت از جمله افرادی بودند که نشان خود را از دست دادند. چندین چهره مشهور هندی از جمله شاهرخ خان، آمیتاب باچان، آلیا بات و سیاستمدارانی مانند سی ام یوگی آدیتیانات، راهول گاندی و پریانکا گاندی و بازیکنان کریکت ویرات کوهلی و روهیت شارما در میان دیگران نیز تیک های آبی تایید شده خود را از حساب های توییتر خود از دست داده اند.

این شرکت سیستم علامت چک آبی را در سال 2009 معرفی کرد تا به کاربران کمک کند تشخیص دهند که افراد مشهور، سیاستمداران، شرکت‌ها و برندها، سازمان‌های خبری و سایر حساب‌های “منافع عمومی” واقعی هستند و حساب‌های تقلبی یا تقلید کننده نیستند. این شرکت قبلاً برای تأیید هزینه ای دریافت نمی کرد.