با شروع قوانین جدید کووید از سه شنبه، ماسک هایی برای بازگشت به بریتانیا

با شروع قوانین جدید کووید از سه شنبه، ماسک هایی برای بازگشت به بریتانیا

بوریس جانسون به دلیل سیاست سفر و قرنطینه در اوایل بیماری همه گیر مورد انتقاد قرار گرفت (پرونده)

لندن:

دولت بریتانیا روز یکشنبه از سرعت و مقیاس پاسخ خود به سویه جدید Omicron کووید-19 در برابر انتقادها مبنی بر اینکه دوباره از منحنی عقب مانده است، دفاع کرد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت، گفت: پوشیدن اجباری ماسک به مغازه‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی در انگلیس از روز سه‌شنبه بازمی‌گردد، اما به خانواده‌ها گفت که علیرغم قوانین جدید برای مبارزه با نوع Omicron، برای کریسمس “طبق معمول” برنامه ریزی کنند.

همچنین از روز سه‌شنبه، وب‌سایت دولت به همه مسافرانی که وارد بریتانیا می‌شوند دستور می‌دهد دو روز پس از ورود، آزمایش PCR برای کووید-۱۹ را انجام دهند و تا زمانی که نتیجه منفی دریافت کنند، خود را ایزوله کنند.

بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در یک کنفرانس خبری که با عجله ترتیب داده شده بود، در روز شنبه اعلام کرده بود، اما مشخص نکرد که چه زمانی اعمال می شود.

جانسون به دلیل سیاست سفر و قرنطینه‌اش در اوایل همه‌گیری، زمانی که مرزها را به روی مسافران خارجی باز نگه داشت، حتی با توجه به نرخ عفونت، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت و بریتانیا را به یکی از بدترین آمار مرگ و میر سرانه در جهان بر اثر کووید رساند.

دولت در ماه ژوئیه، پس از قرنطینه قبلی، دستور ماسک را برای انگلستان کنار گذاشت، در حالی که دولت‌های واگذار شده در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی آن را حفظ کردند.

انتظار می‌رود که هر چهار کشور بریتانیا قانون PCR یکسانی را اتخاذ کنند، پس از اینکه انگلستان دوباره در ماه ژوئیه با نیاز به آزمایش ساده جریان جانبی برای مسافران ورودی در پروازها، کشتی‌ها و قطارها از هم جدا شد.

سفر از 10 کشور در جنوب آفریقا اکنون به دلیل Omicron ممنوع است، اما جاوید پذیرفت که صدها مسافر در پروازهای روز جمعه از آفریقای جنوبی بدون آزمایش وارد شده اند.

اما او به تلویزیون بی‌بی‌سی گفت: «فکر می‌کنم سرعتی که ما با آن عمل کردیم نمی‌توانست سریع‌تر باشد».

– “سوراخ هایی در دفاع” –

جاوید اضافه کرد که دولت «هیچ‌چیز نزدیک» قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و راهنمایی‌های کار از خانه را مجدداً معرفی می‌کند، که در اوایل امسال در انگلیس برخلاف توصیه دانشمندان به‌طور بحث‌انگیز کنار گذاشته شد.

او گفت که قضاوت درباره اثربخشی واکسن‌های موجود علیه Omicron خیلی زود است، زیرا تولیدکنندگان دارو برای تحقیق در مورد درمان‌های جدید علیه این سویه عجله دارند.

اما دولت به دنبال تایید کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی (JCVI) برای گسترش گسترش تزریقات تقویت کننده، کوتاه کردن بازه زمانی بین تزریق دوم و سوم، و گسترش دامنه سنی برای تمام افراد بالای 18 سال است.

جاوید گفت که انتظار می رود JCVI در اوایل هفته آینده پاسخ دهد.

وی افزود که هیچ مورد دیگری از Omicron در بریتانیا شناسایی نشده است، زیرا دولت در روز شنبه دو مورد اول را تایید کرد که هر دو مربوط به سفر از جنوب آفریقا هستند.

حزب اپوزیسیون کارگر گفت که پس از ظهور اومیکرون، دولت دوباره بسیار کم و دیر انجام می دهد.

لیزا نندی، سخنگوی روابط خارجی حزب کارگر خاطرنشان کرد، حتی پس از سه‌شنبه، مسافران می‌توانند بدون آزمایش قبل از حرکت وارد بریتانیا شوند و آزادانه از بندر ورودی خود با وسایل نقلیه عمومی سفر کنند.

او در اسکای نیوز گفت: «ما شدیداً می‌خواهیم ببینیم آنها محدودیت‌های سفر را تشدید می‌کنند.

زمانی که برای 18 ماه به دولت هشدار داده شده بود که سوراخ هایی در آن دفاعی وجود دارد و هنوز اقدامی برای وصل کردن (آنها) نکرده است، یک مشکل واقعی وجود دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)