با در پیش بودن نظرسنجی ها، جاگدیش تاکور، رئیس کنگره جدید گجرات، وظیفه خود را حذف کرد

با در پیش بودن نظرسنجی ها، رئیس جدید کنگره گجرات وظیفه خود را متوقف کرد

جاگدیش تاکور به عنوان رئیس کنگره گجرات منصوب شد.

احمدآباد:

جاگدیش تاکور، که به عنوان یک نامزد اجماع برای پست ریاست کمیته کنگره گجرات پرادش (GPCC) ظاهر شد، با وظیفه بزرگی برای شکست دادن BJP حاکم در انتخابات مجلس سال آینده روبرو است.

سونیا گاندی، رئیس کنگره، آقای تاکور را به عنوان رئیس جدید کنگره گجرات منصوب کرد و جایگزین آمیت چاودا شد، حزبی که اوایل روز گذشته اعلام کرد.

یکی از رهبران جامعه OBC، آقای تاکور، که مهارت‌های سخنوری خوبی دارد، باید همه جناح‌های واحد ایالتی را همراهی کند و در عین حال، BJP سازمان‌یافته‌ای را که از سال 1998 در ایالت قدرت داشت، به عهده بگیرد.

منابع کنگره گفتند که آقای تاکور کاندیدای اجماع بود زیرا بهاراتسین سولانکی و آرجین مدوادیا روسای سابق واحد ایالتی نیز در این رقابت حضور داشتند.

آنها گفتند که فرماندهی عالی حزب همچنین با ایده انتخاب هاردیک پاتل، رهبر جوان پاتیدار برای این پست بازی می کرد، اما او با مخالفت قابل توجهی از داخل واحد دولتی مواجه شد.

منابع گفتند که از اعضای راجیا سبها، شاکتیسین گوهیل خواسته شد که مسئولیت را بر عهده بگیرد، اما او نپذیرفت و گفت که مایل است در سطح ملی مشارکت کند.

یکی از رهبران کنگره ایالتی گفت: «تاکور به هیچ جناحی تعلق ندارد و این دلیلی است که به او مسئولیت داده شده است».

بهاراتسین سولانکی، آرجون مدوادیا و هاردیک پاتل به آقای تاکور پس از اعلام نام وی تبریک گفتند و ابراز امیدواری کردند که کنگره برجام تحت رهبری وی را در انتخابات 2022 شکست دهد.

با انتصاب آقای تاکور، به نظر می رسد که این حزب به پایگاه رای سنتی کشتریا-قبیله-مسلمان-دالیت پایبند است.

در انتخابات 2017، حزب تلاش کرده بود تا جامعه پاتل را در پی آشوب سهمیه‌بندی پاتیدار جلب کند. به نظر می رسد که با کاهش تأثیر ناآرامی ها، کنگره یک رهبر جامعه OBC را انتخاب کرده است.

به گفته منابع، رهبر قبیله سخرام راثوا به احتمال زیاد به عنوان رهبر مخالفان در مجمع منصوب خواهد شد.

آمیت چاودا، رئیس قبلی کنگره ایالتی و پرش دانانی، رهبر اپوزیسیون، در مارس 2021 هنگامی که حزب در نظرسنجی‌های ارگان‌های محلی تحت فشار قرار گرفت، استعفا دادند، اما از آن‌ها خواسته شد تا زمانی که جایگزینی پیدا شود، ادامه دهند.

آقای تاکور، معاون کنونی کنگره ایالتی، فعالیت سیاسی خود را به عنوان یک رهبر جوانان آغاز کرد و در رتبه‌های بالاتر رفت.

جامعه کشاتریا تاکور که او به آن تعلق دارد حضور گسترده ای در شمال و مرکز گجرات دارد.

او بین سال‌های 2009 و 2014 پیش از شکست در انتخابات 2014 لوک سبها، نماینده پاتان بود.

وی پیش از این در سال های 1381 و 1386 از دهگام به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب شده بود.

مانیش دوشی، سخنگوی کنگره ایالتی، گفت: “تاکور یک خطیب خوب و رهبر آتشین است که با مردم ارتباط دارد. او حزب را در انتخابات مجلس با موفقیت رهبری خواهد کرد.”