با افزایش Omicron، نخست وزیر بریتانیا قوانین سخت تری را قبل از کریسمس متوقف می کند

با افزایش Omicron، نخست وزیر بریتانیا قوانین سخت تری را قبل از کریسمس متوقف می کند

بوریس جانسون گفت که تیم ارشد او موافقت کرده است که داده‌های شیوع این بیماری را “تحت بررسی دائمی” نگه دارد.

لندن:

بوریس جانسون از ارائه قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای مقابله با موج جدید ویروس کرونا در بریتانیا خودداری کرد، اما چشم‌اندازی را که به زودی به آن‌ها نیاز خواهند داشت، باز گذاشت.

جانسون پس از جلسه کابینه خود که بیش از 2 ساعت در میان آنچه که او خود را به عنوان «استدلال‌های متوازن» توصیف کرد، صحبت کرد، گفت که تیم ارشد او موافقت کرده است که داده‌های شیوع بیماری را «تحت بررسی دائمی» نگه دارد.

جانسون در یک مصاحبه تلویزیونی تلفیقی گفت: «اگر مجبور باشیم کارهایی را برای محافظت از مردم انجام دهیم، ادامه راه را رد نمی کنیم. در حال حاضر، “هنوز چیزهایی وجود دارد که باید قبل از اینکه تصمیم بگیریم بیشتر در مورد آنها صحبت کنیم.”

با توجه به اینکه مشاوران علمی دولت برای جلوگیری از افزایش بستری شدن در بیمارستان، خواستار قوانین جدید هستند، اظهارات جانسون تنها 5 روز قبل از کریسمس بریتانیا را در هاله ای از ابهام قرار می دهد، زیرا موارد روزانه کووید به دلیل شیوع سریع نوع Omicron نزدیک به رکورد باقی مانده است. اوایل روز دوشنبه، دومینیک راب، معاون نخست وزیر، از رد قرنطینه کریسمس خودداری کرد.

بی میلی نخست وزیر از اتخاذ تدابیر بیشتر در شرایطی است که مخالفت گسترده در حزب محافظه کار حاکم او برای محدود کردن بیشتر آزادی های مردم وجود دارد. آنها هفته گذشته به تعداد بی‌سابقه‌ای علیه اقدامات حساس‌تر، که تنها با حمایت حزب کارگر مخالف تصویب شد، شورش کردند.

عدم قطعیت

جانسون گفت که هنوز در مورد شدت Omicron و تأثیر مورد انتظار آن بر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میرها تردید وجود دارد. او گفت که در حال حاضر به اقدامات موسوم به پلان B، که شامل راهنمایی برای کار از خانه، پوشیدن اجباری ماسک صورت در بسیاری از محیط‌ها و گواهی کووید برای ورود به مکان‌های خاص است، پایبند است.

پیش از این، روزنامه دیلی میرور گزارش داده بود که دولت ممکن است از 27 دسامبر محدودیت‌های جدیدی را اعمال کند. این روزنامه گزارش داد که محدودیت‌هایی که در نظر گرفته شده «گام دوم» واکنش قبلی کشور به ویروس کرونا است که شامل میخانه‌ها و رستوران‌ها می‌شود که فقط می‌توانند به مشتریان خدمات ارائه دهند. در خارج از منزل، ممنوعیت اختلاط داخل خانه بین خانوارها و حداکثر شش نفر یا دو خانواده مجاز به تعامل در خارج از منزل هستند.

جانسون گفت: “ما در حال بررسی انواع چیزها برای تحت کنترل نگه داشتن Omicron هستیم و هیچ چیز را رد نمی کنیم.” “لطفا در زندگی خود احتیاط کنید.”

جانسون همچنین چشم‌انداز حمایت مالی اضافی را برای شرکت‌ها باز گذاشت، زیرا بسیاری از مردم داوطلبانه بیرون رفتن و خرج کردن پول را برای کاهش احتمال ابتلا به ویروس متوقف می‌کنند.

جانسون در پاسخ به این سوال که آیا کمک های اقتصادی در راه است، گفت: “البته مهم است که ما مراقب بخش مهمان نوازی، تئاترها و سایر بخش های صنعت سرگرمی باورنکردنی خود باشیم که آسیب خواهند دید و در رنج هستند.”

وی به اقداماتی از جمله کمک های بلاعوض، کاهش مالیات بر فروش و کاهش نرخ کسب و کار اشاره کرد و گفت: ما جنبه اقتصادی این موضوع را نیز مدام تحت بررسی قرار خواهیم داد.

این امر چندان نگرانی‌های فزاینده‌ای را در میان مشاغلی که در حال حاضر از کاهش تقاضا رنج می‌برند، از بین نمی‌برد. روز دوشنبه، گروه لابی صنعتی UKHospitality اعلام کرد که دسامبر یک “فاجعه” برای صنعت است، به طوری که بیش از نیمی از مکان ها گزارش دادند که فروش آخر هفته گذشته بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

کیت نیکولز، مدیر اجرایی UKHospitality در بیانیه‌ای گفت: «سطح تجارت اکنون آنقدر پایین است که بدون حمایت دولت، بسیاری از مشاغل تا سال جدید دوام نمی‌آورند و مشاغل از بین می‌روند.» ابطال ها ذخایر نقدی را از بین برده است.

کسب‌وکارها خواستار افزایش بودجه کمک مالی و تمدید پس از ماه مارس برای تعطیلات نرخ‌های تجاری و کاهش نرخ مالیات بر فروش هستند که در حال حاضر وجود دارد.

جانسون گفت که می‌داند شرایط برای کسب‌وکارها «چقدر سخت» است. “Omicron به سادگی آنقدر سریع منفجر شده است که ما می بینیم که مردم به طور طبیعی تصمیم می گیرند از خود محافظت کنند و از گسترش بیماری جلوگیری کنند.”

تا این ماه، موارد روزانه در بریتانیا هرگز از 70000 تجاوز نکرده بود. در سه روز از چهار روز گذشته، تعداد آنها از 90000 فراتر رفته است، و در آخر هفته، گروه مشاوره علمی دولت برای موارد اضطراری اسنادی را منتشر کرد که می‌گفت تنها انگلستان “تقریباً مطمئن است” که روزانه از صدها هزار عفونت نوع Omicron رنج می‌برد. – هنگامی که کسانی که آزمایش نشده اند شامل می شوند.

SAGE گفت بدون محدودیت‌های بیشتر از سوی دولت، بستری‌های جدید می‌تواند به حداقل 3000 نفر در روز برسد و افزود که برای جلوگیری از این فشار، “باید اقدامات سخت‌گیرانه‌تری خیلی زود اجرا شود.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)