با افزایش موارد Omicron، سایت‌های واکسن در استادیوم‌ها، زمین‌های مسابقه بریتانیا باز می‌شوند

با افزایش موارد Omicron، سایت‌های واکسن در استادیوم‌ها، زمین‌های مسابقه بریتانیا باز می‌شوند

بیش از 90000 داوطلب در حال حاضر در تقریباً 3000 سایت واکسن در سراسر انگلستان مشغول به کار هستند.

بریتانیا قول داد صدها سایت واکسیناسیون دیگر را در روزهای آینده باز کند، از جمله در استادیوم‌های فوتبال و زمین‌های مسابقه، زیرا تلاش می‌کند در میان افزایش موارد omcron، ارسال واکسن‌های تقویت‌کننده را به شدت افزایش دهد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که ساجد جاوید، وزیر بهداشت به پارلمان گفت که سویه جدید کروناویروس اکنون 20 درصد از موارد تایید شده کووید-19 در انگلیس را تشکیل می دهد، در حالی که تخمین زده می شود روزانه حدود 200000 عفونت داشته باشند.

با توجه به اینکه دو دوز واکسن برای محافظت ناکافی در برابر omicron به نظر می رسد، دولت یک برنامه تقویتی سریع را برای عبور بریتانیا از آخرین بحران همه گیر اعلام کرد.

بوریس جانسون گفته است که سرویس بهداشت ملی باید رکورد روزانه خود را برای واکسیناسیون – 844,000 در ماه مارس – “روز از نو” بشکند تا به هدف دولت برای ارائه واکسیناسیون به همه بزرگسالان تا سال جدید دست یابد.

نخست وزیر اواخر روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: «برای رسیدن به چیزی در این مقیاس، به کمک شما نیاز داریم. “بنابراین امروز من فراخوانی برای داوطلبان برای پیوستن به ماموریت ملی ما برای دستیابی به تسلیحات نظامی صادر می کنم.”

با این حال، هشدارهای فزاینده ای از سوی دانشمندان وجود دارد مبنی بر اینکه محدودیت های جدید همه گیر اعلام شده در هفته گذشته، از جمله پوشش اجباری صورت در فضاهای عمومی سرپوشیده و اثبات منفی بودن آزمایشات برای ورود به برخی مکان ها، قادر به جلوگیری از غرق شدن بیمارستان ها – حتی با عرضه تقویت کننده- نخواهد بود.

روز دوشنبه، جانسون مکرراً از رد اعمال قوانین بیشتر قبل از کریسمس برای تلاش برای جلوگیری از Omicron خودداری کرد. او در حالی که اولین مرگ در بریتانیا مرتبط با این نوع را تایید کرد، به صدا و سیما گفت: “ما هر اقدامی را که برای محافظت از سلامت عمومی لازم است انجام می دهیم.”

عصبانیت محافظه کار

محدودیت‌های سخت‌تر او را در مسیر برخورد با اعضای حزب محافظه‌کار حاکم قرار می‌دهد، که بسیاری از آن‌ها در حال حاضر تهدید به شورش کرده‌اند که اقدامات اعلام‌شده هفته گذشته در روز سه‌شنبه در پارلمان به رأی گذاشته شود.

به گزارش مجله اسپکتیتور، 78 نماینده حزب محافظه کار گفته اند که از عصر دوشنبه علیه دولت در مورد استفاده از پاسپورت های به اصطلاح واکسن رای خواهند داد – فقط از اکثریت کاری جانسون که حدود 80 نفر در عوام هستند.

با این حال، تصویب اقدامات جدید تقریباً قطعی است، زیرا حزب مخالف کارگر گفته است که به آنها رای خواهد داد. سوال این است که آیا به موارد بیشتری نیاز خواهد بود، به خصوص اگر برنامه تقویت کننده از هدف کوتاهی کند.

بیش از 90000 داوطلب در حال حاضر در تقریباً 3000 سایت واکسن در سراسر انگلستان مشغول به کار هستند. دفتر جانسون گفت که این به صدها سایت دیگر، واحدهای تلفن همراه و پاپ آپ در هفته آینده گسترش خواهد یافت، از جمله استادیوم های ورزشی و مراکز خرید.

جاوید گفت: «من متقاعد شده‌ام که اگر اکنون تقویت‌کننده را در اولویت قرار ندهیم، عواقب سلامتی در ماه‌های پیش رو بسیار شدیدتر خواهد بود.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)