بایدن و مک کارتی مطمئن هستند که توافق با بحران بدهی از کنگره عبور خواهد کرد

بایدن و مک کارتی مطمئن هستند که توافق با بحران بدهی از کنگره عبور خواهد کرد

پیش‌فرض احتمالاً عواقب فاجعه‌باری خواهد داشت. (فایل)

واشنگتن:

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواهان، روز یکشنبه گفتند که با وجود شک و تردید از سوی برخی قانونگذاران در هر دو طرف، از پیشبرد یک توافق بحران بدهی از طریق کنگره و اجتناب از نکول فاجعه آمیز اطمینان دارند.

توافق آزمایشی که روز شنبه پس از هفته‌ها گفتگوهای فشرده به دست آمد، راه بازگشت از پرتگاه را ارائه می‌دهد، اما عبور از هر دو مجلس کنگره قبل از اینکه دولت شروع به تمام شدن پول کند، کار دشواری خواهد بود.

بایدن گفت که در ساعت 3 بعد از ظهر (1900 به وقت گرینویچ) با مک کارتی صحبت خواهد کرد “تا مطمئن شود که تمام T ها از هم عبور کرده و Is نقطه دار هستند.”

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا نقطه تعارضی وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: هیچ کدام.

او به خبرنگاران گفت: فکر می کنم در شرایط خوبی هستیم.

گام بعدی یک متن قانونی است که می تواند توسط اعضای حزب قبل از رأی گیری در مجلس نمایندگان که مک کارتی برای چهارشنبه برنامه ریزی کرده است مورد بررسی قرار گیرد.

اما در تمام این مدت زمان هنوز به سمت «تاریخ X» 5 ژوئن پایین می‌آید، زمانی که خزانه‌داری تخمین می‌زند که پول نقد برای پرداخت قبوض و بدهی‌ها شروع به تمام شدن خواهد کرد.

یک نکول احتمالاً عواقب فاجعه باری خواهد داشت که باعث رکود اقتصادی ایالات متحده و خطر سقوط اقتصاد جهانی می شود.

چارچوب اساسی این توافق سقف بدهی فدرال را که در حال حاضر 31.4 تریلیون دلار است، به مدت دو سال به حالت تعلیق در می‌آورد – برای پشت سر گذاشتن انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی در سال 2024 و به دولت این امکان را می‌دهد که به استقراض پول ادامه داده و توان پرداخت بدهی خود را حفظ کند.

در مقابل، جمهوری‌خواهان محدودیت‌هایی را برای هزینه‌های فدرال در همان دوره تضمین کردند.

ناراضی راست و چپ

مخالفت کنگره با این لایحه از اتحادیه بعید از جمهوریخواهان راست‌گرای تندرو ناشی می‌شود که خواهان کاهش بیشتر هزینه‌ها بودند و دموکرات‌های مترقی که خواهان هیچ کاهشی نبودند.

اکثریت ناچیز مک کارتی در مجلس نمایندگان به این معنی است که تصویب این لایحه به حمایت قابل توجه دموکرات ها برای متعادل کردن مخالفان جمهوری خواه نیاز دارد.

رئیس مجلس یکشنبه در حال پیشبرد توافق بود و در شبکه فاکس استدلال کرد که محدودیت های هزینه ها یک پیروزی قابل توجه است و اصرار داشت که 95 درصد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان “بسیار هیجان زده” هستند.

مک کارتی گفت: “شاید همه چیز را برای همه انجام ندهد، اما این گامی در مسیر درستی است که هیچ کس فکر نمی کرد امروز در آن باشیم.”

اما لحن اپوزیسیون جمهوری خواه توسط نماینده دن بیشاپ – یکی از اعضای فرامحافظه کار حزب آزادی مجلس نمایندگان – که یک ایموجی استفراغ را توییت کرد و مک کارتی را به دلیل ایمن کردن “تقریبا زیپو” مورد انتقاد قرار داد.

‘زمین سوخته’

نیکلاس کریل، تحلیلگر سیاسی و استاد حقوق بازرگانی در کالج جورجیا و دانشگاه ایالتی گفت که این توافق “در نهایت به احتمال زیاد” از طریق کنگره تصویب می شود، اما او هشدار داد که “جمهوری خواهان حزب آزادی پتانسیل این را دارند که اگر تصمیم به رفتن به زمین سوخته شوند، نقش خرابکارانه بازی کنند. روی مک کارتی.”

توافق آزمایشی نشان دهنده یک صعود از هر دو طرف است.

بایدن در ابتدا از مذاکره بر سر مسائل مربوط به هزینه ها به عنوان شرط افزایش سقف بدهی امتناع کرد و جمهوری خواهان را به گروگان گرفتن اقتصاد متهم کرد.

و کاهش‌های بزرگی که جمهوری‌خواهان می‌خواستند وجود ندارد، اگرچه هزینه‌های غیردفاعی در سال آینده عملاً ثابت باقی می‌ماند و تنها در سال 2025 به طور اسمی افزایش می‌یابد.

کریل گفت: «به طور کلی، این توافق احتمالاً به عنوان یک پیروزی برای بایدن و دموکرات‌ها در نظر گرفته می‌شود، زیرا شامل کاهش نسبتاً متوسطی در هزینه‌ها می‌شود و مانع از نمایش مجدد سقف بدهی یا تعطیلی دولت در طول باقی‌مانده ریاست جمهوری بایدن می‌شود.»

وی افزود: “هیچکس قدرت کافی برای بدست آوردن بیش از حد آنچه را که می خواهد در حال حاضر ندارد، بنابراین مصالحه ای مانند این که همه را کمی ناراضی کند، احتمالا بهترین چیزی است که هر کسی می توانست به آن امیدوار باشد.”

سرعت ذات

شمارش معکوس برای “تاریخ X” 5 ژوئن به این معنی است که قانون باید کنگره را خیلی سریعتر از جدول زمانی معمولی حتی برای غیرمناقشه‌انگیزترین لوایح پاک کند.

مک کارتی امیدوار است که اکثریت محدود 222 جمهوری خواه مجلس نمایندگان را با خود همراه کند، اما مخالفت 35 قانونگذار راست افراطی خواهد بود که به او گفته اند برای کاهش هزینه های گسترده تر “خط را حفظ کند”.

این بدان معناست که تعداد زیادی از دموکرات‌ها باید متقاعد شوند تا با تعداد کمتری از جمهوری‌خواهان رای دهند – چیزی که به ندرت در لوایح بزرگ اتفاق می‌افتد.

پرامیلا جایپال، رئیس گروه مترقی مجلس نمایندگان، گفت که رهبری دموکرات باید نگران تامین حمایت آنها باشد.

او به CNN گفت: «بله، آنها باید نگران باشند.

اگر باز هم نکول رخ دهد، دولت تا اواسط ژوئن بازپرداخت وام را از دست نخواهد داد، اما در این بین احتمالاً باید 25 میلیارد دلار چک تامین اجتماعی و حقوق فدرال را متوقف کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)