بایدن و مک کارتی برای جلوگیری از نکول آمریکا به توافق رسیدند – RT World News

جو بایدن، رئیس جمهور و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، به یک “آزمایشی” توافق بر سر افزایش سقف بدهی و محدود کردن هزینه های دولت فدرال، پس از یک تماس تلفنی طولانی عصر شنبه. با این حال، این لایحه هنوز نهایی نشده و در کنگره به رای گذاشته نشده است تا اینکه دولت پول نقد برای پرداخت صورتحساب های خود را تمام کند.

من معتقدم که این یک توافق اصولی است که شایسته مردم آمریکاست. کاهش‌های تاریخی در هزینه‌ها، اصلاحات نتیجه‌ای دارد که مردم را از فقر بیرون می‌آورد و به نیروی کار می‌رساند و جلوی بیش از حد دولت را می‌گیرد.» مک کارتی به خبرنگاران گفت.

رئیس مجلس گفت: پیش نویس لایحه شامل “خیلی بیشتر،” اما گفت “ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم” تا زمانی که اعضای حزب خود را از پیشرفت مطلع نکند، از پاسخ دادن به هرگونه سوال خودداری می کند. به گفته منابع فاکس نیوز، یک کنفرانس تلفنی تمام اعضای مجلس نمایندگان در مورد پیشرفت مذاکرات بعداً در روز شنبه برنامه ریزی شد.

بایدن و مک کارتی روز شنبه دو بار تلفنی صحبت کردند که یک مکالمه بیش از 90 دقیقه طول کشید تا به یک مصالحه دست یابند. را “معامله چارچوب” در این مدت مذاکره شد “بحث های گسترده” بلومبرگ به نقل از افراد آشنا با مذاکرات گزارش داد، اما در بحبوحه مخالفت قانونگذاران تندرو در هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، جمله بندی دقیق هنوز نهایی نشده است.

مک کارتی قول داد متن این لایحه را روز یکشنبه منتشر کند و امیدوار است در روز چهارشنبه، 31 مه – درست چند روز قبل از اینکه دولت پول نقد تمام شود، رأی گیری کند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در ابتدا هشدار داد که وزارت او ممکن است تا 1 ژوئن تمام شود، اما در روز جمعه گفت که احتمالا تا 5 ژوئن می تواند به تعهدات خود عمل کند. حتی در برخی از اسکناس‌های آن، می‌تواند باعث سقوط بازار شود و در بلندمدت به اعتماد به دلار آسیب برساند.


بحران سقف بدهی ایالات متحده باعث

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) از بن بست سقف بدهی واشنگتن انتقاد کرد و گفت که نکول ایالات متحده تأثیر موجی قابل توجهی بر رونق اقتصادی جهان خواهد داشت.

“بازار خزانه داری ایالات متحده لنگر ثبات برای سیستم مالی جهانی است.” جورجیوا در یک کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه پس از رایزنی صندوق بین المللی پول در ماده 4 با شخصیت های اقتصادی ایالات متحده گفت. شما لنگر را می کشید و اقتصاد جهان – این کشتی که همه ما با آن سفر می کنیم – در آب های متلاطم و حتی بدتر از آن ناشناخته است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: