بایدن وعده «قابلیت‌های نظامی» بیشتر در جناح شرقی ناتو را می‌دهد – رسمی – اخبار RT World

مشاور رئیس جمهور لیتوانی پس از گفتگو بین رئیس جمهور ایالات متحده و رهبران منطقه فاش کرد که جو بایدن متعهد به “قابلیت های نظامی اضافی” برای شرقی ترین اعضای ناتو شده است.

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با رهبران گروه نه بخارست گفتگوی تلفنی داشت. این سازمان کشورهای اروپای شرقی از جمله لهستان، جمهوری چک، اسلواکی، استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی، رومانی و بلغارستان را گرد هم می آورد.

ادامه مطلب


ناتو امیدوار است که تنش ها در مرز روسیه و اوکراین کاهش یابد - استولتنبرگ

در جریان این گفتگوها که حدود 45 دقیقه به طول انجامید، رهبر آمریکا متعهد شد “توانمندی های نظامی اضافی” آستا اسکایسگیریت، مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور لیتوانی، به خبرنگاران گفت که اعضای ناتو در منطقه.

او گفت که عناصر اطمینان بیشتر در این کشورها امکان پذیر است و قابلیت های نظامی بیشتری نیز وجود دارد. این مقام گفت و افزود که رهبر ایالات متحده در مورد مکان احتمالی یا جزئیات دقیق در مورد افزایش بیشتر نظامی ناتو توضیحی نداده است.

«هیچ کشوری به طور مشخص نامگذاری نشد. با این حال، می توان فهمید که در جناح شرقی ناتو قرار دارد. او اظهار داشت.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین رهبران 9 بخارست را در مورد گفتگوهای خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، که عمدتاً حول محور اوکراین بود، توضیح داد. بر اساس گزارش Skaisgiryte، بایدن همچنین به رهبران منطقه اطمینان داد که هرگز هیچ معامله ای با کشورهای اروپای شرقی پشت سر آنها انجام نخواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا به رهبران این کشور گفت “بدون تو هیچ چیز در مورد تو گفته نشده است” این مقام افزود.