بایدن مایل است برای مقابله با چین به اقتصاد ایالات متحده آسیب برساند – یلن – RT World News

وزیر خزانه داری پذیرفته است که حفاظت از امنیت ملی آمریکا ممکن است هزینه اقتصادی داشته باشد

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شده است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای محافظت از آمریکا در برابر تهدیدات امنیتی ناشی از چین، از هیچ اقدامی دست نخواهد کشید، حتی اگر اقداماتی که باید انجام دهد به اقتصاد کشورش آسیب برساند.

امنیت ملی در روابط ما با چین از اهمیت بالایی برخوردار است. یلن روز چهارشنبه در یک سخنرانی در واشنگتن گفت. او ممانعت از دستیابی چین به فناوری‌های خاص را مثال زد و افزود: ما در مورد این نگرانی‌ها مصالحه نخواهیم کرد، حتی زمانی که این نگرانی‌ها با منافع اقتصادی ما معامله کنند.»

یلن چین را متهم کرد “غیر منصفانه” شیوه های اقتصادی و از “گرفتن حالت مقابله ای بیشتر” نسبت به آمریکا و متحدانش در سال های اخیر. واشنگتن یک “مجموعه گسترده ای از ابزار” او افزود که برای مقابله با تهدیدات امنیتی چین، مانند کنترل صادرات و تحریم‌ها علیه نهادهایی که از ارتش آزادیبخش خلق (PLA) پشتیبانی می‌کنند.


برزیل خواستار «دور شدن» از دلار است

وزارت خزانه‌داری مقامات تحریمی را برای مقابله با تهدیدات مربوط به امنیت سایبری و ادغام نظامی-مدنی چین دارد. یلن گفت. ما همچنین سرمایه گذاری های خارجی در ایالات متحده را از نظر خطرات امنیت ملی به دقت بررسی می کنیم و اقدامات لازم را برای مقابله با چنین خطراتی انجام می دهیم. و ما در حال بررسی برنامه ای برای محدود کردن سرمایه گذاری های خارجی خاص ایالات متحده در فناوری های حساس خاص با پیامدهای مهم امنیت ملی هستیم.

دولت بایدن قبلاً اقداماتی را برای ممانعت از تامین امنیت فناوری‌های نیمه‌رسانای پیشرفته شرکت‌های چینی انجام داده است، مانند محدود کردن صادرات تجهیزات ساخت تراشه. یلن اصرار داشت که واشنگتن چنین اقداماتی را برای به دست آوردن مزیت اقتصادی یا سرکوب رشد و نوسازی چین انجام نمی دهد.

یلن همچنین چین را به دلیل نقض حقوق بشر مورد سرزنش قرار داد و ادعا کرد “بدون محدودیت” حمایت از روسیه در بحبوحه بحران اوکراین. او هشدار داد که اگر چین حمایت مادی کند یا به روسیه در دور زدن تحریم ها کمک کند، عواقب شدید خواهد بود و افزود که ایالات متحده از آن استفاده خواهد کرد. “ابزار” برای جلوگیری از نقض حقوق بشر

ما مانند امنیت ملی در مورد حمایت از حقوق بشر سازش نخواهیم کرد. یلن گفت. “این اصل برای نحوه تعامل ما با جهان اساسی است.”

بیشتر بخوانید:
چین آمریکا را تهدیدی مستقیم برای جهان می خواند

پکن از اتهامات ایالات متحده خودداری کرده و پیشنهاد می کند که واشنگتن باید این کار را انجام دهد برای حل مشکلات حقوق بشری خودش تلاش بیشتری کند.» رهبران چین نیز واشنگتن را به خاطر یک مورد مقصر دانسته اند “ذهنیت جنگ سرد” که در آن پکن به عنوان یک تهدید امنیتی شیطانی شناخته می شود، زیرا دولت بایدن تلاش می کند پیشرفت اقتصادی خود را مهار کند.

مهار و سرکوب نه آمریکا را دوباره بزرگ خواهد کرد و نه چین را از حرکت به سمت جوان سازی ملی باز خواهد داشت. چین گانگ، وزیر خارجه چین ماه گذشته به خبرنگاران گفت.

بیشتر بخوانید:
نگرانی اقتصاددان برتر از اینکه ایالات متحده در حال «تنها شدن» است

یلن اوایل این هفته اعتراف کرد که استفاده واشنگتن از اهرم خود بر سیستم مالی جهانی برای تحریم سایر کشورها می تواند نقش دلار آمریکا را به عنوان ارز ذخیره جهانی کاهش دهد. در مورد پرسیده شد “سلاح سازی” از واحد پول ایالات متحده، او به CNN گفت که چنین تاکتیک هایی می تواند هژمونی دلار را تضعیف کند.