بایدن فاش می کند که چگونه ترامپ و سرنوشت ممکن است بر برنامه های او در سال 2024 تأثیر بگذارد – RT World News

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا فاش کرده است که اگرچه قصد دارد برای انتخابات مجدد در سال 2024 نامزد شود، اما سلامتی او و اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تصمیم به نامزدی می‌گیرد یا خیر، عوامل مهمی هستند که سرنوشت کمپین او را تعیین می‌کنند.

بایدن پس از اینکه روز پنجشنبه از سوی ABC News پرسید که آیا قصد دارد برای انتخابات مجدد شرکت کند، گفت: “بله، اما ببینید، من به سرنوشت احترام می گذارم. سرنوشت بارها و بارها در زندگی من دخالت کرده است. اگر اکنون در سلامتی هستم، اگر در سلامتی خوبی باشم، در واقع دوباره کاندید خواهم شد.»

از او پرسیده شد که آیا او همچنان کاندیداتوری خواهد شد “بازی مجدد علیه دونالد ترامپ” – که بایدن در سال 2020 چه کسی را شکست داد – رئیس جمهور پاسخ داد، “تو الان سعی می کنی من را وسوسه کنی.”

«مطمئناً، چرا اگر دونالد ترامپ نامزد انتخاباتی بود، با او رقابت نمی‌کردم؟ این چشم انداز دوندگی را افزایش می دهد.»

بایدن که با 79 سال سن مسن ترین رئیس جمهور در حال خدمت است، پیش از این متعهد شده بود که برای انتخابات مجدد شرکت کند. بایدن در انتخابات بعدی سال 2024 82 ساله خواهد شد.

“پاسخ این است که بله، برنامه من این است که برای انتخابات مجدد شرکت کنم… این انتظار من است.” او در ماه مارس به خبرنگاران گفت.

با این حال، اکثریت دموکرات‌ها معتقدند که اگر بایدن برای انتخابات مجدد نامزد نشود، در سال 2024 شانس بیشتری خواهد داشت و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و میشل اوباما، بانوی اول سابق، در صدر فهرست در نظرسنجی‌ها به عنوان نامزدهای جایگزین قرار دارند.