بایدن روزنامه نگاران را با اظهار نظر درباره المپیک در چین گیج می کند – RT World News

پرزیدنت جو بایدن در مورد گزارش‌هایی که نشان می‌دهد مقامات ایالات متحده قصد دارند بازی‌های المپیک آتی در پکن را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کنند، اظهار نظر کرد – اما پاسخ او روزنامه‌نگاران را متحیر کرد.

بایدن روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا هیئت رسمی ایالات متحده به بازی‌های زمستانی در پایتخت چین در ماه فوریه سفر خواهد کرد یا خیر؟ “من هیئت هستم.”

با این حال، رئیس‌جمهور توضیح بیشتری نداد و خبرنگاران کاخ سفید را در سردرگمی قرار داد، زیرا پاسخ او می‌تواند به این معنا باشد که بایدن به تنهایی در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت می‌کند یا، همانطور که برخی خبرنگاران پیشنهاد کردند، او به سادگی این سوال را درک نکرده است.

ادامه مطلب


بایدن و شی برای جلوگیری از درگیری توافق کردند

گزارش اخیر یک ستون نویس واشنگتن پست مدعی شد که ایالات متحده در سال 2022 هیئتی رسمی به پکن به دلیل اتهامات نقض حقوق بشر توسط دولت چین اعزام نخواهد کرد. به گفته منابع ذکر شده در این مقاله، یک توصیه رسمی برای تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک قبلاً به بایدن ارائه شده است که انتظار می‌رود این اقدام تا پایان نوامبر توسط رئیس جمهور تایید شود.

این قطعه در روزی منتشر شد که بایدن یک دیدار مجازی طولانی با شی جین پینگ، رهبر چین برگزار کرد، که در آن آنها طیفی از مسائل مربوط به تیرگی روابط بین دو کشور را مورد بحث قرار دادند – اما نه در مورد المپیک.

کاخ سفید گفت که طی این گفتگوها، پرزیدنت بایدن همتای چینی خود را در مورد آنچه واشنگتن به عنوان آزار و اذیت جمعیت اویغور در منطقه سین کیانگ و همچنین نقض حقوق بشر در تبت و هنگ کنگ می داند، به چالش کشید. چین به شدت این ادعاها را رد کرده و آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده است.

اخیراً قانونگذاران ارشد دموکرات و جمهوری خواه درخواست از دولت بایدن برای تحریم بازی های المپیک و خودداری از اعزام هیئت سیاسی به پکن کرده اند.

اگر اجرا شود، ورزشکاران آمریکایی که همچنان در المپیک زمستانی شرکت خواهند کرد، تأثیری نخواهد داشت.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!