بایدن برای سرکوب جدید چین برنامه ریزی می کند – رسانه – اخبار RT World

اکسیوس گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد سرمایه گذاری در صنایع دفاعی این کشور آسیایی را محدود کند

اکسیوس روز جمعه گزارش داد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال نهایی کردن یک فرمان اجرایی برای محدود کردن سرمایه گذاری آمریکا در صنایع دفاعی چین است. این حرکت کمپینی را که پکن آن را می‌خواند، بیشتر خواهد کرد “اجبار اقتصادی.”

Axios به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که این سفارش اواخر تابستان امسال منتشر خواهد شد. شایعاتی مبنی بر یک دستور قریب الوقوع از ماه آوریل در رسانه های ایالات متحده منتشر شد، اما منابع Axios گفتند که کار بر روی این فرمان به دلیل تلاش های واشنگتن برای متقاعد کردن متحدان G7 خود برای اعمال محدودیت های مشابه کند شده است.

“پیشرفت واضح” یک منبع گفت که این موضوع در اجلاس G7 در ژاپن در ماه جاری مطرح شد.

مشخص نیست که این دستور چقدر چین را تعریف می کند “صنعت دفاعی.” مجتمع نظامی-صنعتی چین تقریباً تماماً دولتی است و قبلاً توسط دولت بایدن تحریم شده است. در عوض، فرمان پوشش خواهد داد حوزه های نیمه هادی ها، هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی، بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد و اشاره کرد که این فناوری ها همگی کاربرد نظامی دارند.


چین «صداقت» دعوت بایدن برای مذاکره را زیر سوال می برد

بایدن قبلاً تلاش کرده است پیشرفت فناوری پکن را مهار کند و کنترل‌های صادراتی را در اکتبر گذشته برای جلوگیری از فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد استفاده برای تولید نیمه‌رساناها به چین اعمال کرد. علاوه بر این، ایالات متحده در حال حاضر در حال مذاکره با ژاپن، کره جنوبی و تایوان برای رسمی کردن به اصطلاح “اتحاد تراشه 4” است که پکن آن را تلاشی برای حذف چین از زنجیره تامین نیمه هادی می داند.

در حالی که بایدن و مقامات او این اقدامات را به دلایل امنیت ملی توجیه می کنند، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین ماه گذشته ادعا کرد که واشنگتن هدف واقعی محروم کردن چین از حقوق توسعه است. این یک اجبار اقتصادی محض است.»

پکن به کنترل‌های صادرات نیمه‌رساناها واکنش نشان داد و تراشه‌های ساخت شرکت آمریکایی Micron را از استفاده در زیرساخت‌های ملی خود منع کرد و شرکت را برای پتانسیل بررسی کرد. خطرات امنیت فضای سایبری

ما به دنبال جدا شدن از چین نیستیم، ما به دنبال کاهش ریسک و تنوع بخشیدن به روابط خود با چین هستیم. بایدن در پایان اجلاس سران G7 گفت. با این حال، بیانیه مشترکی که توسط این گروه منتشر شد، چین را به ایجاد یک تهدید نظامی و اقتصادی برای ایالات متحده و متحدانش متهم کرد که پکن در واکنش به آن، این کشور را محکوم کرد. “ضد چین” جمع آوری و صدور شکایت رسمی به دولت ژاپن.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: