بایدن بدهی های دانشجویی را به تاخیر می اندازد، اما نه لغو می کند – RT World News

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در پاسخ به درخواست‌های دموکرات‌ها برای لغو بخشی یا تمام 1.5 تریلیون دلار بدهی انباشته دانشجویان، اعلام کرد کاخ سفید مهلت بازپرداخت را تا سه ماه دیگر تمدید خواهد کرد.

بایدن روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که بهبود اقتصادی ایالات متحده بوده است “یکی از قوی ترین های تاریخ” اما این «میلیون‌ها وام‌گیرنده وام دانشجویی هنوز با تأثیرات همه‌گیری مقابله می‌کنند و برای از سرگیری پرداخت‌ها به زمان بیشتری نیاز دارند.»

پرداخت‌های وام‌های دانشجویی فدرال در ابتدا در مارس 2020 به حالت تعلیق درآمد، زیرا بخشی از قانون CARES برای رسیدگی به همه‌گیری بود. دولت ترامپ این تعلیق را تا پایان ژانویه 2021 تمدید کرد. بایدن آن را دو بار دیگر، ابتدا در ژانویه و سپس در آگوست، تمدید کرد. از روز چهارشنبه، مهلت قانونی تا 1 می 2022 تمدید شده است.


بیش از 900 استاد آمریکایی تلاش‌ها برای لغو ریاضیات پیشرفته در مدارس را به یک شرایط مساوی محکوم کردند.

وزارت آموزش و پرورش خواهد کرد به کار با وام گیرندگان ادامه دهید تا اطمینان حاصل شود که آنها از حمایتی برخوردارند که برای بازگشت هموار به بازپرداخت و پیشبرد ثبات اقتصادی برای خانوارهای خود و ملت ما نیاز دارند.» کاخ سفید گفت.

تخمین زده می شود که حدود 43 میلیون آمریکایی بیش از 1.57 تریلیون دلار وام دانشجویی به دولت فدرال بدهکار هستند که میانگین بار آن 39351 دلار است. سود مرکب وام ها همچنان افزایش یافته است. طبق گزارش ها، تنها حدود یک درصد از بدهکاران طی یک سال و نیم گذشته وام های خود را پرداخت کرده اند.

تعدادی از قانونگذاران برجسته دموکرات، از چاک شومر، رهبر اکثریت سنا (دی-نیویورک) تا رهبر مترقی “جوخه”، نماینده الکساندریا اوکاسیو-کورتز (دموکرات از نیویورک)، از بایدن خواسته اند که بدهی دانشجویان را به طور کامل لغو کند. در حالی که بایدن گفت این مسئله هم او و هم معاون رئیس جمهور کامالا هریس است “به شدت مراقب باشید” او هیچ حرکتی برای این کار انجام نداده است.

من از همه وام گیرندگان وام دانشجویی می خواهم که به سهم خود نیز عمل کنند. او روز چهارشنبه گفت و به آنها پیشنهاد داد که با اداره آموزش و پرورش همکاری کنند “آماده شدن برای از سرگیری پرداخت ها،” کار کردن برای دولت برای بخشودگی وام ها را بررسی کنید، و “مطمئن شوید که واکسینه شده اید و در صورت واجد شرایط بودن، تقویت شده اید.”