باکتری های روده که می توانند حافظه را بهبود بخشند کشف شد – RT World News

محققان نوعی باکتری روده را کشف کرده‌اند که حافظه و عملکرد شناختی زنبورها را بهبود می‌بخشد و معتقدند که این یافته‌ها می‌تواند برای انسان‌ها نیز قابل اجرا باشد.

تیم بین‌المللی – از چین، بریتانیا و فنلاند – در حال انجام تحقیقاتی در مورد اینکه چگونه رابطه روده و مغز می‌تواند حافظه را تقویت کند، زمانی که گونه‌های باکتریایی Lactobacillus apis توجه آنها را جلب کرد، انجام می‌دادند. آنها دریافتند که زنبورهای دارای مقدار بیشتری از این باکتری در روده خود در آزمایشات حافظه بلند مدت بسیار بهتر عمل کردند.

دانشمندان زنبورها را در محیطی بسته با 10 گل تقلبی رنگارنگ رها کردند که نیمی از آنها طعم شیرین و نیمی دیگر تلخ داشتند. پس از چندین جلسه قرار گرفتن در معرض، زنبورها به مدت سه روز در کندوی خود نگهداری شدند و سپس دوباره رها شدند و محققان آنها را زیر نظر گرفتند تا ببینند آیا آنها به خاطر دارند که کدام یک از گلها شیرین هستند یا خیر.


6 نفر از هر 10 بیمار مبتلا به علائم سرطان در انگلیس به سرعت به متخصصان ارجاع نمی دهند - مطالعه

آنها کشف کردند که نه تنها مقدار بیشتری از این گونه باکتریایی در روده زنبور عسل باعث حافظه بهتری می شود، بلکه با افزودن همان باکتری به رژیم غذایی آنها، می توان به طور مصنوعی ظرفیت آنها را برای به خاطر سپردن افزایش داد.

محققان ادعا می کنند که این یافته ها که در مجله علمی Nature Communications منتشر شده است، می تواند برای انسان نیز قابل استفاده باشد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که ممکن است بتوان توانایی شناختی خود را بهبود بخشید و عوامل مرتبط با کاهش آن را با دستکاری میکروبیوتای روده (تریلیون‌ها میکروب موجود در روده) کاهش داد.

دانشمندان همچنین بر این باورند که احتمالاً این باکتری می تواند با ارتقای توانایی شناختی میزبان خود، تناسب اندام خود را افزایش دهد، زیرا زنبورهایی با حافظه بهتر می توانند غذای بیشتری را به کلنی خود بیاورند و در نتیجه بیشتر زنده بمانند.

“پیدا کردن گونه های خاص باکتری تقویت کننده حافظه شگفت انگیز است.” پروفسور وی ژائو، نویسنده مطالعه، گفت. “نتایج بیشتر باور ما را تأیید می کند که می توانیم توانایی شناختی خود را از طریق تنظیم میکروبیوتای روده بهبود ببخشیم.”

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!