بانوی اول فرانسه درگیر شایعاتی است که او «مرد» به دنیا آمده است – RT World News

همسر امانوئل ماکرون خود را در زیر سیل ادعاهای آنلاین مبنی بر اینکه او تراجنسیتی است و به عنوان یک مرد متولد شده است، پیدا کرده است و رسانه ها انگشت اتهام را به سمت نظریه پردازان توطئه راست افراطی نشانه رفته اند.

به گفته رسانه های فرانسوی به نقل از افراد نزدیک به او، در میان گمانه زنی ها در مورد جنسیت او که بخش فرانسوی زبان توییتر را در این هفته طوفان کرده است، بریژیت ماکرون قصد دارد شکایت کند. با این حال، او هنوز اظهار نظر رسمی در این مورد نکرده است.

شایعات آنلاین حاکی از آن است که بانوی اول فرانسه مردی به نام “ژان میشل تروگنو،در حالی که در بیوگرافی رسمی او آمده است که نام بریژیت ماری کلود تروگنو را به او داده اند و زن به دنیا آمده است.


تحقیقاتی در مورد ادعاهایی که شرکت‌های داروسازی داروهای «تأیید نشده» را روی کودکان ترنس ارائه کرده‌اند آغاز شد

رسانه های فرانسوی می گویند که آنها موفق به ردیابی این ادعا شده اند و می گویند که اولین بار در اواخر سپتامبر در روزنامه “حقایق و اسناد” منتشر شد که گفته می شود در تئوری های توطئه راست افراطی تخصص دارد. با این حال، تا روز دوشنبه بود که این ادعاها در رسانه های اجتماعی منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری Numerama، در مجموع 34000 پست در توییتر شناسایی شده است که این ادعاها را با هشتگ #JeanMichelTrogneux به اشتراک گذاشته اند. این رسانه در ادامه به اتهام “حساب‌هایی که تئوری‌های توطئه را می‌فروشند، محافل راست افراطی، ضد وکس‌فروشان، گروه‌های QAnon و خواننده فرانسیس لالان” برای اینکه این شایعه را به یکی از موضوعات مورد بحث در بخش ‘فرانسوی’ رسانه های اجتماعی تبدیل کرده است.

به عنوان «اثبات» این ادعاها، کاربران شبکه‌های اجتماعی، از جمله به کمبود عکس‌های بریژیت ماکرون در دوران جوانی‌اش که علنی شده‌اند، و همچنین تمایل ادعایی او به «استناد می‌کنند.گردنش را پنهان کند

یکی از نام‌های کلیدی این داستان ناتاشا ری، روزنامه‌نگار است که ادعا می‌کند به مدت سه سال در مورد گذشته بریژیت ماکرون تحقیق کرده است. در مصاحبه اخیر، ری گفت که موفق شده است اسنادی را تهیه کند که تأیید می کند بانوی اول مرد به دنیا آمده است و این “شواهد”در یک پاکت مهر و موم شده، تحت مراقبت یک وکیل،وی افزود که اگر و زمانی که دستورات فراگیر واکسن کووید در فرانسه معرفی شود، آن را عمومی خواهد کرد.

رسانه های فرانسوی گزارش می دهند که طی هفته گذشته چندین تلاش برای ویرایش مقاله ویکی پدیا اختصاص داده شده به بانوی اول 68 ساله صورت گرفته است و کاربران سعی داشتند ادعاهایی را اضافه کنند که نام او در بدو تولد ژان میشل تروگنو بوده است. در نتیجه، صفحه در وضعیت «نیمه محافظت شده» قرار گرفته است تا از چنین تغییراتی جلوگیری شود.

در واقع، بریژیت ماکرون تنها بانوی اول یا رئیس دولت زن نیست که هدف چنین شایعاتی قرار گرفته است. به عنوان مثال، در سال 2017، مجری محافظه‌کار برنامه رادیویی و مردی که در وب‌سایت InfoWars، الکس جونز، مدعی شد که میشل اوباما، همسر چهل و چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا، «به نظر می رسد آلت تناسلی بسیار بزرگی دارد” و همچنین “شبیه یک tr*nny است.

به همین ترتیب، ادعاهایی مبنی بر اینکه جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزلند نیز تراجنسیتی است، وجود دارد.

البته شایان ذکر است که هیچ یک از این شایعات هرگز اثبات نشده یا با شواهد قطعی پشتیبانی نشده است.