بالون‌ها، تسکین در فرودگاه هلند در حالی که گردشگران بر تعطیلی ناشی از کووید غلبه کردند

بالون‌ها، تسکین در فرودگاه هلند در حالی که گردشگران بر تعطیلی ناشی از کووید غلبه کردند

در مجموع، 161 نفر روز شنبه با تنها پرواز KLM از ژوهانسبورگ به آن بازگشتند.

اسخیپول:

مسافران آسوده پروازی از آفریقای جنوبی شنبه وارد فرودگاه اسخیپول آمستردام شدند، برخلاف روز گذشته که ترس از نوع جدید کووید-19 باعث هرج و مرج شد.

اقوام خندان منتظر با بالن و گل از مسافران تنها پرواز KLM از ژوهانسبورگ استقبال کردند که علیرغم تعطیلی روزافزون بین‌المللی به هلند رسیدند تا نوع جدید “Omicron” را مهار کنند.

حال و هوای روز قبل بسیار متفاوت بود، زمانی که مسافران دو پرواز ساعت‌ها در اسخیپول غرق شدند، در حالی که آزمایش‌ها نشان داد که از 600 مسافر، 61 نفر مبتلا به ویروس کرونا هستند و برخی احتمالاً به نوع جدید “Omicron” مبتلا هستند که دولت‌های سراسر جهان را نگران کرده است.

مریم ون در وین، مهماندار هوایی که به همراه همسرش الکساندر در تعطیلات در آفریقای جنوبی به سر می برد، گفت: «از اینکه مجبور شویم دوباره به قرنطینه برگردیم می ترسیدیم.

ون در وین، 58 ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: «نکته خنده دار این است که هیچ کس چیزی به ما نگفت.

شوهرش افزود: “شنیدیم که یک نوع جدید وجود دارد و شاید بازگشت پس از آخر هفته غیرممکن باشد. بنابراین تصمیم گرفتیم در این شرایط (در آفریقای جنوبی) منتظر نمانیم و یک پرواز به خانه رزرو کردیم.”

“هراس نوع”

در مجموع، 161 نفر روز شنبه با تنها پرواز KLM از ژوهانسبورگ به آنجا بازگشتند، و به طور یکپارچه با سایر مسافرانی که از استانبول و آتلانتا وارد می شدند، در حالی که چمدان ها را از تسمه نقاله بیرون می کشیدند، ترکیب شدند.

حداقل 107 مسافر دیگر به دلیل عدم رعایت قوانین جدید دولت هلند که روز جمعه عجولانه اعلام شد از سوار شدن به هواپیما منع شدند.

این ممنوعیت ورود همه مسافران از کشورهای جنوب آفریقا به جز برای ساکنان هلند و اتحادیه اروپا که می توانند تست کووید منفی را طی 24 ساعت پس از سوار شدن به هواپیما نشان دهند.

رمکو روس، سخنگوی KLM به خبرگزاری فرانسه گفت: “هر فردی با یک موقعیت فردی سر و کار دارد. ما نمی توانیم بگوییم این افراد چه زمانی می توانند برگردند.”

از زمان ظهور سویه جدید، کشورها یکی پس از دیگری پروازها از جنوب آفریقا را ممنوع کرده اند، چیزی که گزارشگر سلامت جهانی نیویورک تایمز، استفانی نولن – که در یکی از پروازها به Schiphol بود – آن را “هراس نوع” نامید.

نولن در توییتی نوشت، روز جمعه، مسافرانی که به اسخیپول می‌رسند مجبور بودند ساعت‌ها انتظار را تحمل کنند – ابتدا در هواپیما و سپس در سالن تنگ ورودی «آیا مردم روی یکدیگر نفس می‌کشیدند» و بسیاری از مردم از پوشیدن ماسک کوتاهی کردند.

مسافر پائولا زیمرمن که شب خود را از طریق ویدئوهای ارسال شده در توییتر مستند کرد و در نهایت نتیجه آزمایش منفی بود، گفت: “متاسفانه سازمان وحشتناک بود. درس هایی برای آینده باید آموخت.”

“Flying First Class”

مقامات بهداشتی هلند روز شنبه گفتند که برخی از 61 نفری که آزمایش کووید مثبت داشتند و اکنون در قرنطینه هتل هستند “احتمالا” نوع جدید را داشتند.

استفان دانکر، سخنگوی اسکیپول، گفت: «این یک موقعیت فوق‌العاده و منحصر به فرد بود، زیرا زمانی که مردم در هواپیما بودند، اقدامات تغییر کرد.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «ویروس کرونا چیزی غیرمنتظره است و ثابت می‌کند که همیشه غیرمنتظره‌تر است.

در حالی که مسافرانی که پروازهای اتصال را به دلیل توقف عصر جمعه از دست داده بودند، خشمگین بودند، مسافرانی که روز شنبه می‌رسیدند، حمل و نقل بسیار نرم‌تری داشتند – و آن‌هایی که مقصدشان هلند بود، بسیار راحت شدند.

ریتا کیزیتو، استادی که در هلند تدریس می کند، می گوید: «همه ما پرتنش و کمی نگران بودیم، اما همه چیز «به طرز شگفت انگیزی بسیار آرام پیش رفت».

کیزیتو گفت که به او اجازه داده شد تا از طریق کنترل های مرزی با مقامات بهداشتی که نتایج آزمایش او را در آفریقای جنوبی پذیرفته بودند، عبور کند.

و هواپیمایی که پر نیست مزایای بیشتری داشت.

او گفت: “برای اولین بار در کلاس اکونومی توانستم پاهایم را دراز کنم، زیرا سه صندلی کامل برای خودم داشتم.”

“فکر کردم، خدای من، امروز دارم درجه یک پرواز می کنم!”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)