بازگشت کووید-19 در ایالات متحده به بدی نوامبر گذشته در برخی نقاط

بازگشت کووید در ایالات متحده به بدی نوامبر گذشته در برخی نقاط

نوع دلتای کووید ظرفیت ترسناکی برای یافتن آسیب پذیرترین افراد نشان داده است.

آخرین موج کووید-19 ایالات متحده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه برخی از ایالت‌ها تلفات خود را می‌کشد، به طوری که در چندین بخش از کشور شاهد شیوع بیماری‌هایی هستند که مانند همیشه بد هستند.

بر اساس داده های وزارت بهداشت و خدمات انسانی، در 15 ایالت، بیماران مبتلا به کووید تایید شده یا مشکوک نسبت به یک سال قبل، تخت های ICU بیشتری را می گیرند. داده ها نشان می دهد که کلرادو، مینه سوتا و میشیگان به ترتیب 41 درصد، 37 درصد و 34 درصد از تخت های ICU را در اختیار بیماران کووید-19 قرار داده اند.

0ja6jd3o

افزایش چشمگیر به این معنی است که فضای کمتری در بیمارستان ها برای کسانی که از سایر بیماری های بالقوه کشنده رنج می برند، وجود دارد.

علی مقداد، استاد موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن، گفت: «بسیاری از پزشکان ما در نقطه شکست قرار دارند. این آسان نیست که هر روز در یک اورژانس، در آی سی یو باشید و به کسی که در حال مرگ است نگاه کنید زیرا واکسینه نشده است.

مشکل پیش رو

اعداد و ارقام یادآوری هشیارکننده از میزان بی‌رحمی این بیماری همه‌گیر برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده است و می‌تواند برای ایالت‌های شمال شرقی، جایی که موارد ابتلا چند هفته پس از کوه‌های راکی ​​و غرب میانه آغاز شد، مشکلاتی را پیش رو داشته باشد.

علیرغم در دسترس بودن گسترده واکسن ها، نوع دلتا که به سرعت پخش می شود، ظرفیت ترسناکی برای یافتن آسیب پذیرترین افراد جامعه نشان داده است. در همین حال، اکثر ایالت ها به سبک زندگی قبل از همه گیری خود بازگشته اند.

میشیگان که بالاترین نرخ سرانه موارد ابتلا را در این کشور دارد، مردم را تشویق می‌کند تا واکسینه شوند و ماسک بزنند. بابی لدی، سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی میشیگان، توصیه‌ای درباره ماسک صادر کرد. اما فرماندار گرچن ویتمر قصد ندارد محدودیت جدیدی برای تجمعات عمومی ایجاد کند.

این موج این سوال را مطرح می‌کند که ایالات متحده در نهایت چه زمانی می‌تواند صفحه همه‌گیری را برگرداند. قرص کووید-۱۹ جدید از شرکت فایزر نیز مانند سایر داروهایی که در حال تولید هستند کمک خواهد کرد. بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، در سخنرانی هفته گذشته در انجمن اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپور، پیش بینی کرد که ترکیب ایمنی ناشی از واکسن و ایمنی طبیعی در سراسر جهان و درمان های خوراکی جدید، تأثیر کووید را تا اواسط سال 2022 به سطوح مشابه آنفولانزا خواهد رساند. یک چرخش قابل توجه اگر حق با او باشد.

شمارش مرگ

ایالات متحده بیش از سه ماه است که روزانه بیش از 1000 مرگ و میر به طور متوسط ​​بر اثر کووید را گزارش کرده است. افزایش مرگ و میر معمولاً به دنبال افزایش عفونت ها رخ می دهد.

در این میان، مشخص نیست که هر سیستم بیمارستانی تا چه حد ایمن است. بسیاری از ایالت‌هایی که آسیب می‌بینند اکنون نرخ متوسط ​​واکسیناسیون دارند – نه مانند بخش‌هایی از شمال شرقی و نه به‌ویژه مانند بخش‌هایی از جنوب. نرخ واکسیناسیون کامل 54 درصدی میشیگان از میانگین ملی 59 درصد عقب تر است، اما کلرادو و مینه سوتا هر دو کمی بهتر از کل کشور هستند.

در نیویورک، نواحی روستایی شاهد نرخ تست مثبت بیش از 8 درصد هستند، در حالی که شهر نیویورک زیر 2 درصد باقی مانده است. مقامات ایالتی 13 سایت واکسیناسیون انبوه را بازگشایی کرده اند و 200 سایت پاپ آپ در سرتاسر ایالت دارند تا واکسن ها را وارد جوامع کنند.

کتی هوچول، فرماندار نیویورک روز دوشنبه در یک رویداد توزیع بوقلمون گفت: “ما به سمت یک زمان بسیار آسیب پذیر می رویم.” خبر خوب در مقایسه با سال گذشته تا امسال این است که ما اکنون سلاح هایی برای مقابله داریم.

واکسن ها برای محافظت از کسانی که آنها را مصرف می کنند به خوبی کار می کنند، اما تأثیر اجتماعی موضوع دیگری است. بر اساس آخرین داده‌های شبکه نظارتی Covid-Net CDC، که روز جمعه به‌روزرسانی شد و اکنون شامل ارقام تا پایان سپتامبر است، افراد واکسینه نشده همچنان نرخ بسیار بالاتری از بستری شدن در بیمارستان با کووید-19 را نشان می‌دهند.

hn317o9

مقداد گفت که پیش‌بینی نمی‌کند تأثیر کلی کووید بر بیمارستان‌ها به سطح زمستان گذشته نزدیک شود، اما او خاطرنشان کرد که در برخی نقاط داغ داستان متفاوت است و همه باید آماده باشند. او گفت: «هیچ دولتی امن نیست.

مین به آیداهو

مین که یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون را در ایالات متحده دارد، رکوردهای بستری شدن در بیمارستان را با تعداد بیمارانی که در روزهای اخیر به 300 نفر رسیده است، ثبت کرده است. بر اساس داده های CDC، این افزایش در میان شهرستان هایی با کمترین میزان واکسیناسیون قوی ترین است.

آیداهو روز دوشنبه به قوانین سهمیه بندی مراقبت های بیمارستانی پایان داد – به استثنای بخش شمالی آن که احساسات ضد واکسن بالا است – اما سیستم همچنان تحت فشار است. به گفته جیم سوزا، مدیر اجرایی پزشک، در سیستم بهداشت سنت لوک، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان آیداهو، 21 درصد از بزرگسالان بستری در بیمارستان بیماران کووید-19 هستند در حالی که 41 درصد از بیماران ICU برای این ویروس تحت درمان هستند. سوزا در طی یک جلسه توجیهی آنلاین گفت: خوشبختانه هیچ “تصمیمات تخصیصی” وجود ندارد که در آن مراقبت از خودداری شود.

در نیوهمپشایر، جایی که بحران پرسنل وخیم است و موارد در حال رسیدن به اوج‌های جدید هستند، کمبود ظرفیت به حدی رسید که بیمارستان ونتورث-داگلاس در دوور درخواستی را در فیس‌بوک منتشر کرد و از بیماران خواست که فقط برای بحران‌های واقعاً حاد بهداشتی به بخش اورژانس مراجعه کنند.

فرماندار فیل مورفی روز دوشنبه در یک نشست توجیهی ویروس گفت، در همین حال، در هفته گذشته 15 درصد افزایش یافته است و بیماران بستری در ICU 24 درصد افزایش یافته اند.

مورفی گفت: «این اعداد عمدتاً توسط افراد واکسینه نشده هدایت می‌شوند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)