بازگشت به اتحاد جماهیر شوروی؟ لوید آستین، رئیس پنتاگون، درباره مرجع روسیه صحبت می کند

بازگشت به اتحاد جماهیر شوروی؟  لغزش رئیس پنتاگون در مورد مرجع روسیه

لوید آستین در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول صحبت می کرد.

سئول، کره جنوبی:

لوید آستین، رئیس دفاع ایالات متحده، روز پنجشنبه در مورد تقویت نظامی مسکو در مرز خود با اوکراین ابراز نگرانی کرد، اما به طور تصادفی روسیه را اتحاد جماهیر شوروی نامید – دشمن قدیمی واشنگتن در جنگ سرد که سه دهه پیش فروپاشید.

آستین در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول صحبت می کرد که در آن از او در مورد جمع آوری نیروهای روسیه در امتداد مرز خود با اوکراین، با نگرانی از تهاجم احتمالی، سؤال شد.

لوید آستین، رئیس پنتاگون گفت: “روسیه تعداد قابل توجهی نیرو در منطقه مرزی دارد و ما همچنان نگران این موضوع هستیم.”

او به طور تصادفی از نام کشوری که در سال 1991 به جمهوری‌هایی از جمله روسیه و اوکراین تجزیه شد، افزود: «بهترین حالت این است که ما شاهد تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به اوکراین نخواهیم بود».

بنابراین ما امیدواریم که پوتین (ولادیمیر رئیس جمهور روسیه) شفاف‌تر عمل کند و برای حل مسائل و نگرانی‌ها و کاهش دما در منطقه تلاش کنیم.»

جنگ سرد بین ایالات متحده و بلوک شوروی درگیری تعیین کننده دوران پس از جنگ جهانی دوم بود – تا زمانی که دومی فروپاشید.

شاهد انباشت تسلیحات عظیم — از جمله تسلیحات اتمی — در هر دو طرف و همچنین درگیری های نیابتی با ترس از جنگ هسته ای برای چندین دهه بود.

پایان اتحاد جماهیر شوروی دوران جدیدی را در روابط واشنگتن و مسکو به ارمغان آورد، اما ظهور پوتین در این قرن با تنش هایی همزمان شده است که از زمان جنگ سرد مشاهده نشده است.

دیپلمات‌های ارشد آمریکایی و روسی قرار است روز پنجشنبه در سوئد دیدار کنند و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، پیش از این مذاکرات گفت که «عمیقاً نگران» افزایش روسیه است.

مسکو که متهم به حمایت از جدایی طلبانی است که با کی یف می جنگند، تدارک حمله را رد کرده و ناتو را به ایجاد تنش متهم کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)