بازطراحی نوتردام به عنوان «کیچ» مورد انتقاد قرار گرفت – اخبار جهانی RT

مقامات فرانسوی پس از آتش‌سوزی در سال 2019، طرح‌هایی را برای طراحی مجدد فضای داخلی کلیسای نوتردام به طور رسمی امضا کردند و نگرانی‌های مطرح‌شده درباره تخریب دکور کلیسای جامع را نادیده گرفتند.

کمیسیون میراث و معماری ملی در رأی گیری روز پنجشنبه از طراحی مجدد برنامه ریزی شده حمایت کرد و از دیدگاه کلیسا برای ارائه استقبال گرم تری به بازدیدکنندگان هنگام بازگشایی کلیسای نوتردام در سال 2024 حمایت کرد. این تصویب در حالی صورت گرفت که حدود 100 شخصیت عمومی این پیشنهاد بحث برانگیز را در یک طرح مخالفت کردند. مطلبی که روز چهارشنبه توسط روزنامه فیگارو منتشر شد.

مجموعه ای از چهره های هنر و دانشگاه به دلیل ترس از طراحی مجدد به آن اعتراض کردند “دکور و فضای مذهبی را کاملا تضعیف می کند” از نقطه عطف نویسنده با انتقاد از این پیشنهاد، برنامه های کلیسا را ​​به عنوان یادآوری محکوم کرد «پروژه‌های فرهنگی «غوطه‌ور» که در آن اغلب افراد احمقانه با کیچ رقابت می‌کنند.»

در پاسخ به رای گیری، پدر ژیل دروین، که بر طراحی مجدد نظارت دارد، اظهار داشت که کلیسا “از این تصمیم که به اصول کلی که ما بیان کردیم بسیار راضی هستم.”

ادامه مطلب


کلیسای نوتردام در پاریس پس از آتش سوزی که جهان را شوکه کرد به طرح اصلی بازسازی می شود

کمیسیون فقط دو تغییر جزئی در پیشنهاد ارائه شده ایجاد کرد، از جمله نگه داشتن مجسمه‌هایی که دیوارها را در جای خود قرار می‌دادند و به جای جایگزین کردن آن با نیمکت‌های مدرن‌تر، آتش اولیه در کلیسای جامع را حفظ کرد.

نوتردام در 15 آوریل 2019 دچار آتش‌سوزی مهیب شد که سقف و مناره معروف آن را تخریب کرد. به عنوان بخشی از کار مرمت، مقامات کلیسا از این فرصت برای به روز رسانی فضای داخلی قبل از بازگشایی برنامه ریزی شده آن استفاده می کنند.

کلیسای جامع، همانطور که امروزه دیده می شود، کار معمار Viollet-le-Duc بود که بنای یادبود قرن دوازدهمی را که در طول قرن 1800 در آنجا قرار داشت، بازسازی کرد، اگرچه سبک گوتیک اصلی خود را حفظ کرد. در طراحی مجدد برنامه ریزی شده، هنرمندان مدرن جایگزین اعترافات قرن نوزدهمی می شوند که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و نقل قول های کتاب مقدس روی دیوارها به زبان های مختلف نمایش داده می شود.

این تصویب آخرین گام ها در تلاش برای بازسازی نوتردام است و مقامات سال گذشته در مورد پیشنهادهایی درباره نحوه بازسازی سقف و گلدسته قرن نوزدهمی که بالای این بنای تاریخی بود تصمیم گرفتند. علی‌رغم تعدادی از پیشنهادها در مورد جایگزینی آن با طرحی مدرن‌تر، مقامات فرانسوی در این بحث از سنت حمایت کردند و با بازسازی گلدسته اصلی موافقت کردند.