این همان چیزی است که بسیاری از آلمانی‌ها اجازه دارند در NYE – RT World News با هم مهمانی کنند

آلمان قرار است قبل از جشن‌های شب سال نو، محدودیت‌های جدیدی را برای مقابله با ویروس کرونا اعمال کند، زندگی شبانه را محدود کند و مهمانی‌های خصوصی را برای افرادی که واکسینه شده‌اند تا حداکثر ده نفر محدود کند.

محدودیت های قریب الوقوع توسط اولاف شولتز، صدراعظم جدید آلمان روز سه شنبه پس از دیدار با رهبران ایالت های این کشور اعلام شد. اقدامات جدید در 28 دسامبر در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

اکنون زمان مهمانی ها و شب های دنج با افراد زیاد نیست. شولز بیان کرد. “من دوست داشتم اخبار خوشایندتری را درست قبل از تعطیلات به اشتراک بگذارم.”

ادامه مطلب


EMA در تاریکی بیش از نیاز به jab ویژه Omicron

محدودیت های جدید شامل تعطیلی کلوپ های شبانه و همچنین ممنوعیت تماشاگران از رویدادهای بزرگ فرهنگی و ورزشی است. “این به ویژه در مورد بازی های فوتبال صدق می کند.” شولز تاکید کرد.

قرار است مهمانی های خصوصی در مقیاس کوچک نیز توسط مقامات محدود شوند. هر گونه تجمع افراد واکسینه شده یا کسانی که از عفونت بهبود یافته اند به 10 نفر محدود می شود. محدودیت‌های فعلی برای افرادی که واکسینه نشده‌اند همچنان پابرجاست و این افراد فقط با حداکثر دو بازدیدکننده دیگر مجاز به ملاقات با خانواده خود هستند.

صدراعظم گفت که اقدامات ضد ویروسی که قبلاً اجرا شده کارایی خود را ثابت کرده است و افزود که در بحبوحه گسترش سویه جدید Omicron همچنان به محدودیت‌های بیشتری نیاز است.

تنها چند هفته طول می کشد که Omicron در اینجا مسلط شود. شولز تاکید کرد و اصرار داشت که محدودیت های NYE الزامی است آلمان را برای موج بعدی کرونا آماده کنید.

سویه جدید ویروس کرونا که برای اولین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد، در حال حاضر به حدود 90 کشور در سراسر جهان سرایت کرده است. ظهور Omicron باعث ایجاد تعداد زیادی ممنوعیت سفر و سایر محدودیت ها شد.

در حالی که هنوز اطلاعات کمی در مورد Omicron وجود دارد – مانند قابلیت انتقال و ظرفیت آن برای ایجاد بیماری شدید – اعتقاد بر این است که سویه جدید به خوبی برای آلوده کردن سلول های انسانی سازگار است و سطح بالایی از جهش را در مقایسه با انواع قبلی کووید نشان می دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا واکسن های موجود علیه آن مؤثر خواهند بود یا خیر. با این حال، داده های محدود موجود نشان می دهد که آنها در برابر Omicron به طور قابل توجهی ضعیف تر از گونه های قبلی ویروس هستند.