این میلیاردر مد، یوساکو مائزاوا، قصد دارد پول نقد را از فضا ارسال کند

این میلیاردر مد قصد دارد پول نقد را از فضا ارسال کند

یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی، بنیانگذار خرده‌فروشی آنلاین لباس Zozo است.

یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی، که به طور منظم در توییتر برای جذب فالوور پول می دهد، قصد دارد از فضا نیز همین کار را انجام دهد.

این بزرگ 46 ساله مد روز چهارشنبه از فضاپیمای بایکونور در قزاقستان با یک فضاپیمای سایوز که او را برای یک سفر 12 روزه به ایستگاه فضایی بین المللی می برد، منفجر شد. مائزاوا در یک کنفرانس خبری پیش از این گفت: «احساس می کنم بچه ای هستم که منتظر یک سفر مدرسه است.

موسس خرده فروش آنلاین لباس Zozo Inc اولین گردشگر فضایی ژاپن است. این سفر مقدمه ای برای سفر برنامه ریزی شده SpaceX به ماه است که در سال 2018 توسط Maezawa و بنیانگذار Space Exploration Technologies Corp ایلان ماسک اعلام شد. در حالی که کارآفرینان عصر جدیدی را در فضا می گشایند، لین بس، سرمایه دار فناوری میامی نیز در میان کسانی است که این هفته موشکی از جف بزوس Blue Origin را منفجر می کند.

مائزاوا، همچنین اولین گردشگر فضایی که در بیش از یک دهه گذشته به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده است، ماه‌ها در مورد اقامت برنامه‌ریزی‌شده‌اش فراتر از جو زمین توییت کرده و از بستر رسانه‌های اجتماعی برای جذب گردشگران فضایی و حتی یافتن شریک زندگی برای سفر استفاده کرده است. او در سفر به ماه برنامه ریزی شده برای سال 2023. این میلیاردر که تمایل دارد زندگی خود را بیش از حد در توییت ها به اشتراک بگذارد، نتایج آزمایش های درخواست شده توسط طرفدارانش را در کانال یوتیوب خود با بیش از 770000 مشترک شرح خواهد داد.

این غول که قبل از جمع آوری ثروت خود از کالج صرف نظر کرد و به یک گروه راک پیوست، همچنین فیلمی از جلسات آموزشی خود در یک مرکز فضایی در خارج از مسکو منتشر کرده است. بر اساس برآوردهای رسانه های محلی، سفر با سایوز ام اس-20 روسیه برای مائزاوا و دستیارش یوزو هیرانو بیش از 88 میلیون دلار هزینه برآورد می شود. همچنین الکساندر میسورکین، فضانورد روسکوسموس نیز حضور خواهد داشت.

مائزاوا که در 20 دسامبر به زمین بازمی گردد، گفت: “رویای من بالاخره محقق می شود.” این بار به جای قرعه کشی، مائزاوا قول داده است که هرکس در این جزوه شرکت کند برنده خواهد شد و مقداری دریافت خواهد کرد.

پرتاب فضایی بخشی از تلاش گسترده‌تر برای باز کردن ایستگاه فضایی بین‌المللی به روی فرصت‌های تجاری است، زیرا ناسا به دنبال جایگزینی ایستگاه فضایی با یک مدارگرد تجاری تا سال 2030 است. در سپتامبر، موشک اسپیس‌ایکس چهار غیرنظامی را به مدار فرستاد و آرزوهای ماسک برای انجام پروازهای فضایی انسانی را تقویت کرد. در دسترس تر

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مائزاوا با دارایی خالص 3.4 میلیارد دلاری، یکی از پر زرق و برق ترین کارآفرینان ژاپنی است که در تیتر خبرها قرار می گیرد و با افراد مشهور آشنا می شود و در خریدهای پر رونق می رود. او در سال 2016 زمانی که یک تابلوی نقاشی ژان میشل باسکیا را به قیمت 57.3 میلیون دلار و دیگری را به قیمت 110.5 میلیون دلار در سال بعد خرید، شروع به جلب توجه کرد.

Zozo زمانی با ردیف کردن برندها در وب‌سایت خود و فروش کت و شلوارهای چسبان برای اندازه‌گیری لباس‌های سفارشی، به یک خرده‌فروش برتر در ژاپن تبدیل شد. اما سرعت وحشتناک رشد دوام نیاورد. مائزاوا در سال 2019 پس از فروش سهام شرکت از مدیریت استعفا داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)