این قرنطینه در چین بزرگترین از زمان شیوع کووید در ووهان است

این قرنطینه در چین بزرگترین از زمان شیوع کووید در ووهان است

دور دوم آزمایش انبوه 127 عفونت کووید را در 14 منطقه در چین نشان داد.

چین روز پنجشنبه شهر غربی شیان را برای جلوگیری از شیوع مداوم کووید، که بزرگترین اقدام آن از زمان شروع همه‌گیری در ووهان است، قفل کرد و تأکید کرد که چگونه رویکرد تحمل صفر این کشور اجازه نداده است که از زمان شیوع ویروس ادامه دهد. نزدیک به دو سال پیش ظهور کرد.

به 13 میلیون نفر از ساکنان شیان گفته شد که در خانه‌های خود بمانند و یک نفر را تعیین کنند تا هر روز برای مایحتاج بیرون برود، که باعث دعوا بر سر دسترسی به غذا می‌شود. سفرهای غیر ضروری به خارج از شهر ممنوع شد. خبرگزاری رسمی شین‌هوا گزارش داد، این پس از دور دوم آزمایش انبوه انجام شد که 127 عفونت کووید را در 14 منطقه پراکنده کرد و مهار ویروس را “خیم و پیچیده” کرد.

افزایش تعداد موارد نشان دهنده چالشی است که چین در زمان افزایش سفرهای تعطیلات و آمادگی برای بازی های المپیک زمستانی، که شامل هجوم ورزشکاران و همراهان آنها در ماه فوریه خواهد بود، با آن مواجه است. اکثریت قریب به اتفاق عفونت ها از نوع دلتا ناشی می شود که در تابستان و پاییز در بیشتر نقاط جهان پخش می شود. این کشور برای سویه عفونی‌تر omicron که نشان داده است از مصونیت در برابر واکسیناسیون یا عفونت قبلی جلوگیری می‌کند، کمربند است.

در این گزارش آمده است که سان چونلان، معاون نخست‌وزیر چین از اقدامات «سریع» برای جلوگیری از گسترش عفونت‌ها خواسته است. به گزارش شینهوا، سان که عضویتش در دفتر سیاسی 25 نفره او را به یکی از بلندپایه ترین مقامات چین تبدیل می کند، همچنین بر اهمیت تشدید محدودیت ها در رفت و آمد مردم برای جلوگیری از تجمعات بزرگ در مناطق کلیدی تاکید کرد.

نبرد طولانی

قرنطینه شیان آخرین تشدید تلاش‌های چین برای خاموش کردن انتقال محلی نوع دلتا است زیرا این کشور تنها کشوری در جهان است که هنوز برای از بین بردن ویروس و به صفر رساندن موارد ابتلا به این بیماری تلاش می‌کند. رسانه های محلی در Paper گزارش دادند که برای جلوگیری از سرایت آلودگی در شیان به مناطق دیگر، این شهر همه پروازهای داخلی را در روز پنجشنبه لغو کرد.

در طول همه‌گیری، مقامات توانسته‌اند از طریق آزمایش‌های انبوه، ردیابی تماس‌های تهاجمی و قرنطینه‌های هدفمند، ظرف حدود یک ماه شیوع بیماری را مهار کنند.

با این حال، از آنجایی که گونه‌های جدید ویروس عفونی‌تر می‌شوند، اقدامات مخرب فزاینده‌ای برای مهار شیوع این بیماری مورد نیاز بوده است که بر دومین اقتصاد بزرگ جهان فشار وارد می‌کند. بیش از دو ماه است که هیچ مورد محلی جدیدی از کووید در چین مشاهده نشده است.

n0ofetvo

در حالی که مقامات محلی در گذشته از قرنطینه های هدفمند برای کاهش شیوع بیماری در مکان های کوچکتر در چین استفاده کرده اند، هیچ شهر بزرگی از زمان ووهان در اوایل سال 2020 تحت محدودیت های انبوه قرار نگرفته است. جمعیت آن مشابه شیان است.

مقامات پکن روز پنجشنبه اذعان کردند که در بازی های المپیک زمستانی که قرار است در اوایل فوریه آغاز شود، ناگزیر عفونت های کووید وجود خواهد داشت. آن‌ها از همه شرکت‌کنندگان خواستند برای محافظت بهتر در برابر ویروس، به‌ویژه آنهایی که به‌وسیله نوع omicron که از ایمنی فرار می‌کنند، واکسن‌های تقویت‌کننده دریافت کنند.

گسترش پنهان

شیوع این بیماری در این شهر، پایتخت بسیاری از سلسله‌های باستانی چین که به‌خاطر جنگجویان سفالی معروف است، ریشه در پرواز از پاکستان دارد. یک نظافتچی در یک هتل قرنطینه دو هفته پیش پس از ضدعفونی کردن اتاق مسافرانی که در بدو ورود به چین مثبت شده بودند، آلوده شد. ویروس به سرعت به همکاران سرایت کرد، در حالی که زنجیره انتقال دیگری ممکن است آن را از فرودگاه به جوامع محلی آورده باشد.

بسیاری از موارد اولیه ناشی از یک نوع فرعی از سویه دلتا بود. با این حال، شیوع بعدی ویروس به طور کامل در نظر گرفته نشده است، و آن را قادر می سازد به طور مخفیانه در سراسر شهر گسترش یابد و در تلاش برای مهار آن، قرنطینه گسترده را آغاز کند. بیش از 200 مورد تا روز پنجشنبه شناسایی شده است.

در حالی که تعداد عفونت ها کم است، این واقعیت که آنها در 14 منطقه شهر پراکنده هستند نشان می دهد که مهار شیوع تا چه حد دشوار خواهد بود. مقامات هنوز برخی از زنجیره های انتقال را شناسایی نکرده اند و شهر سومین دور آزمایش انبوه را به امید شناسایی آنها آغاز کرده است.

موارد بعدی در دو شهر دیگر در استان شانشی، جایی که شیان مرکز آن است، یافت شد. عفونت‌ها همچنین در پکن و مرکز تولیدی جنوب چین در Dongguan رخ داد، جایی که 22 مورد مرتبط با شیوع شیان شناسایی شد.

در رسانه های اجتماعی چین، برخی افراد شیوع این بیماری را بدترین شیوع این شهر توصیف کردند. ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که مردم در حال دعوا بر سر مواد غذایی و سایر کالاهای ضروری در سوپرمارکت ها در حالی که برای قرنطینه انبار می کنند.

امتحان ورودی

شیوع این بیماری در حالی اتفاق می‌افتد که شهر قرار است آخر هفته آینده برای حدود 135000 نفر امتحان ورودی دبیرستان برگزار کند. به برخی گفته شده است که در شهرها یا استان های دیگر برای امتحان شرکت کنند، در حالی که کسانی که مبتلا هستند یا به عنوان افراد نزدیک شناسایی شده اند، در قرنطینه آزمایش می دهند.

در همین حال، چین چهار عفونت میکرورون را از افرادی که از خارج از کشور بازمی‌گشتند، پیدا کرده است. هنوز سویه عفونی به مراتب بیشتری در جامعه محلی منتشر نشده است. مقامات متعهد شده‌اند که محدودیت‌ها را در مرزها و بنادر تشدید کنند زیرا خطر افزایش عفونت از خارج از کشور را مشاهده می‌کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)