ایلان ماسک می گوید لایحه خودروهای الکتریکی بایدن نباید در کنگره تصویب شود

ایلان ماسک می گوید لایحه خودروهای الکتریکی بایدن نباید در کنگره تصویب شود

ایلان ماسک از شرکت تسلا گفت که دولت باید “از مسیر خود کناره گیری کند و مانع پیشرفت نشود”. (فایل)

سانفرانسیسکو:

ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا روز دوشنبه گفت که کنگره نباید لایحه دولت بایدن برای افزایش یارانه خودروهای الکتریکی (EVs) را تصویب کند و گفت که این پیشنهاد کسری بودجه آمریکا را بدتر می‌کند.

این کارآفرین میلیاردر در حال تشدید انتقاد از دولت و دموکرات‌ها به دلیل پیشنهادی است که به خودروهای برقی ساخت ایالات متحده آمریکا 4500 دلار مشوق مالیاتی اضافی می‌دهد. تسلا و خودروسازان خارجی در کارخانه های خود در ایالات متحده اتحادیه ندارند.

ماسک در نشست شورای مدیر عامل WSJ گفت: صادقانه بگویم، اگر این لایحه تصویب نشود، شاید بهتر باشد.

وی با بیان اینکه «من به معنای واقعی کلمه می گویم از شر یارانه ها خلاص شوید»، افزود: دولت باید از مسیر خود خارج شود و مانع پیشرفت نشود.

تسلا از کمک ها و برنامه های مختلف دولتی بهره مند شده است.

از سال 2019، تسلا بیش از 3 میلیارد دلار از فروش اعتبارات نظارتی به سایر خودروسازانی که استانداردهای آلایندگی آلایندگی دولت را برآورده نمی‌کنند، کسب کرده است. افزایش درآمد به تسلا کمک کرد تا سال گذشته سود سالانه خود را آغاز کند.

این شرکت کارخانه مونتاژ فرمونت، کالیفرنیا، را از دولت به همراه بازسازی جنرال موتورز خریداری کرد. تسلا همچنین 465 میلیون دلار وام کم هزینه از وزارت انرژی دریافت کرد که زودتر بازپرداخت کرد.

تسلا همچنین از 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال برای هر خودرو بهره مند شد. این اعتبار به طور کامل برای اولین 200000 تسلا فروخته شده اعمال شد و سپس به تدریج حذف شد.

ماسک در اظهارات روز دوشنبه خود همچنین مخالفت خود را با پیشنهاد دموکرات ها برای مالیات بر میلیاردرها تکرار کرد.

منطقی نیست که کار تخصیص سرمایه را از افرادی که مهارت زیادی از خود نشان داده‌اند، بگیریم و آن را به نهادی بدهیم که مهارت بسیار ضعیفی در تخصیص سرمایه از خود نشان داده است، یعنی دولت.»

ماسک گفت که استارت‌آپ تراشه‌های مغزی او، Neuralink، امیدوار است تا سال آینده آزمایش‌های انسانی را آغاز کند و در انتظار تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده باشد.

او گفت: “من فکر می کنم ما با Neuralink این شانس را داریم که بتوانیم عملکرد کامل بدن را به فردی که آسیب نخاعی دارد بازیابی کنیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)