ایلان ماسک مایکروسافت – RT World News را تهدید به شکایت کرد

ایلان ماسک پیشنهاد داده است که قصد دارد از مایکروسافت شکایت کند “استفاده غیرقانونی” داده های توییتر این غول نرم افزاری اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد توییتر را از برنامه تبلیغاتی شرکت خود حذف کند.

مایکروسافت در به‌روزرسانی صفحه تعامل شبکه اجتماعی چند پلتفرمی خود اعلام کرد که از ۲۵ آوریل، پلتفرم تبلیغاتی Smart Campaigns دیگر از توییتر پشتیبانی نمی‌کند و مشتریان تبلیغاتی نمی‌توانند از طریق ابزار مدیریت اجتماعی مایکروسافت به حساب‌های توییتر خود دسترسی داشته باشند. . این شرکت اضافه کرد که در همین حال، سایر سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین همچنان در دسترس خواهند بود.

ماسک روز چهارشنبه در توئیتی کوتاه به این خبر پاسخ داد و گفت: “آنها [Microsoft] آموزش غیرقانونی با استفاده از داده های توییتر. زمان شکایت.” این میلیاردر ظاهراً به استفاده مایکروسافت از توئیتر API (رابط برنامه نویسی برنامه) برای آموزش برنامه های هوش مصنوعی، احتمالاً شامل OpenAI ChatGPT تحت کنترل مایکروسافت، اشاره داشت.

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت از پرداخت هزینه API توییتر خودداری کرده است، که از فوریه با هزینه دسترسی ماهانه ارائه می‌شود، در حالی که اشتراک‌های سازمانی در سطوح مختلف، 100 دلار در ماه هزینه دارد. طبق گزارش ماه گذشته مجله Wired، توییتر می خواهد برای دسترسی به API از شرکت های بزرگ از 42000 دلار تا 210000 دلار در ماه هزینه دریافت کند.

طبق گفته توییتر، API آن ارائه می دهد “دسترسی گسترده به داده های عمومی توییتر که کاربران برای اشتراک گذاری با جهان انتخاب کرده اند” و همچنین اطلاعات غیر عمومی، مانند پیام‌های مستقیم، که افراد به توسعه‌دهندگان اجازه دسترسی به آن‌ها را داده‌اند.


دولت ایالات متحده می تواند DM کاربران توییتر - ماسک را بخواند

یکی از کاربران در پاسخ به اظهارات ماسک اظهار داشت که محدود کردن استفاده از API توییتر می‌تواند ترافیک وب‌سایت رسانه‌های اجتماعی را از بیرون کاهش دهد. میلیاردر در پاسخ گفت که چنین است “باز بودن برای ایده ها” اما تاکید کرد که پاره کردن پایگاه داده توییتر، پول زدایی از آن (حذف تبلیغات) و سپس فروش داده های ما به دیگران راه حلی برنده نیست.

ماسک سال گذشته توییتر را به مبلغ 44 میلیارد دلار تصاحب کرد و از آن زمان تاکنون مجموعه ای از تغییرات را در این شرکت ایجاد کرده است، از جمله اخراج 80 درصد از کارکنانش. این میلیاردر به دنبال تبدیل پلت فرم رسانه های اجتماعی به یک شرکت سودآور بوده است، اگرچه تاکنون ارزش خود را از دست داده است. ماسک در مصاحبه ای با تاکر کارلسون این هفته اظهار داشت که ارزش توییتر در حال حاضر تقریباً نصف مبلغی است که سال گذشته برای این شرکت پرداخت کرد. “من باید نابغه باشم.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: