ایلان ماسک استارلینک تا پایان ژانویه برای مجوز هند درخواست می دهد

Starlink ایلان ماسک تا پایان ژانویه برای مجوز هند درخواست می دهد

Starlink ماه آینده برای مجوز تجاری اقدام خواهد کرد.

دهلی نو:

رئیس این کشور روز جمعه گفت که Starlink، بخش اینترنت ماهواره ای شرکت موشکی میلیاردر اسپیس ایکس، ایلان ماسک، اوایل سال آینده برای دریافت مجوز تجاری در هند برای ارائه پهنای باند و سایر خدمات درخواست خواهد کرد.

سانجی بهارگاوا، مدیر کشوری استارلینک، هند در اسپیس ایکس در پستی در لینکدین گفت: “امیدواریم که در تاریخ 31 ژانویه 2022 یا قبل از آن برای یک مجوز تجاری درخواست داده باشیم (مگر اینکه به یک مانع بزرگ برخورد کنیم.”

در ارائه‌ای که توسط آقای بهارگاوا ارسال شد، گفت: اگر این شرکت بتواند خدمات خود را تا آوریل ارائه کند، قصد دارد تا دسامبر 2022 200000 دستگاه Starlink در هند داشته باشد. این شرکت قبلا گفته بود که انتظار دارد 80 درصد از این دستگاه ها در مناطق روستایی باشد.

استارلینک یکی از تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌هایی است که ماهواره‌های کوچک را به عنوان بخشی از شبکه مداری پایین زمین برای ارائه خدمات اینترنت پهن‌باند با تأخیر کم در سراسر جهان، با تمرکز ویژه بر مناطق دورافتاده‌ای که زیرساخت‌های اینترنت زمینی برای رسیدن به آن تلاش می‌کند، پرتاب می‌کند.

رقبای آن عبارتند از Amazon.com’s Kuiper و OneWeb که در مالکیت مشترک دولت بریتانیا و Bharti Enterprises هند است.

در حالی که Starlink تاکنون بیش از 5000 پیش سفارش برای دستگاه های خود در هند دریافت کرده است، اما هیچ خدماتی را آغاز نکرده است.

با این حال، دولت هند هفته گذشته به مردم توصیه کرد از اشتراک Starlink خودداری کنند زیرا مجوز فعالیت در این کشور را ندارد. همچنین به شرکت هشدار داد و به آن دستور داد از رزرو و ارائه خدمات خودداری کند.

استارلینک به نقل از وب‌سایت خود با استناد به «تایید در انتظار نظارت»، پیش‌سفارش دستگاه‌های خود را متوقف کرده است.

ماه گذشته این شرکت یک واحد محلی به نام Starlink Satellite Communications Private Ltd را ثبت کرد و راه را برای شروع تجارت در کشور هموار کرد.