ایلان ماسک از “سرزندگی، وعده” چین در سفر به پکن استقبال کرد

ایلان ماسک از

ایلان ماسک در اولین سفر خود به چین در بیش از سه سال گذشته است. (فایل)

پکن:

پکن گفت، ایلان ماسک روز چهارشنبه در جریان سفری به پایتخت چین که طی آن با مقامات دولتی متعددی ملاقات کرده و گفته است که تجارت خود را در آنجا گسترش خواهد داد، از “نشاط و وعده” چین تمجید کرد.

این سرمایه دار غول پیکر، یکی از ثروتمندترین مردان جهان، در اولین سفر خود به چین در بیش از سه سال گذشته است.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، او روز چهارشنبه با وزیر بازرگانی وانگ ونتائو ملاقات کرد و از “سرزندگی و پتانسیل توسعه چین” تمجید کرد.

در ادامه این نشست آمده است که ایلان ماسک “اعتماد کامل خود را به بازار چین ابراز کرد و مایل به ادامه همکاری های دوجانبه سودمند بود.”

وی همچنین گفت که “روابط چین و ایالات متحده یک بازی حاصل جمع صفر نیست”، و از چین به دلیل “حمایت و تضمین هایی که از کارخانه تسلا در شانگهای در طول همه گیری کووید-19 ارائه کرد” تشکر کرد، زمانی که این کارخانه تحت فشار شدید قرار گرفت. قفل ها

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه، آقای ماسک منافع تجاری گسترده‌ای در چین دارد و روز سه‌شنبه به وزیر امور خارجه چین گانگ گفت که شرکت او “مایل است به گسترش تجارت خود در چین ادامه دهد.”

ایلان ماسک و تسلا خود هیچ بیانیه‌ای در این سفر منتشر نکرده‌اند و به درخواست‌های خبرگزاری فرانسه برای اظهارنظر پاسخ نداده‌اند.

رسانه‌های چینی گزارش دادند که تسلا روز سه‌شنبه با یک شام 16 وعده‌ای که شامل غذاهای دریایی، بره نیوزیلندی و نودل‌های خمیر سویا به سبک سنتی پکن بود، از مدیرعامل خود در پکن استقبال کرد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در گزارشی اعلام کرد، او همچنین روز چهارشنبه در پکن با وزیر صنعت جین ژوانگ‌لونگ دیدار کرد تا درباره «توسعه خودروهای انرژی جدید و وسایل نقلیه متصل هوشمند» گفتگو کند.

نمایندگان تسلا به درخواست های خبرگزاری فرانسه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه سفر آقای ماسک پاسخ ندادند.

چین بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان است و تسلا در ماه آوریل اعلام کرد که دومین کارخانه عظیم خود را پس از کارخانه گیگا که در سال 2019 شروع به کار کرد، در شانگهای خواهد ساخت.

روابط تجاری عمیق

به گفته پکن، ایلان ماسک در دیدار روز سه‌شنبه خود با چین همچنین مخالفت خود را با “انفصال اقتصادی” بین چین و ایالات متحده ابراز کرد.

آقای ماسک گفت: “منافع ایالات متحده و چین مانند دوقلوهای به هم چسبیده که از یکدیگر جدایی ناپذیر هستند، در هم تنیده شده است.”

روابط تجاری گسترده ایلان ماسک با چین در واشنگتن باعث برانگیختن ابروها شده است و جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در نوامبر گفت که پیوندهای اجرایی با کشورهای خارجی “شایسته” بررسی است.

او همچنین با پیشنهاد این که جزیره خودمختار تایوان باید بخشی از چین شود، جنجال به پا کرده است – موضعی که مقامات چینی از آن استقبال کردند اما تایپه را به شدت خشمگین کرد.

منتقدان به روابط صنعتی اشاره می‌کنند که آقای ماسک را با چین مرتبط می‌کند، چینی که به طور فزاینده‌ای روابط پرتنش با واشنگتن دارد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه گفت که این کشور از سفرهای مدیران بین‌المللی برای درک بهتر چین و ترویج همکاری‌های سودمند متقابل استقبال می‌کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)