ایلان، یا دیپ فیک؟ ایلان ماسک باید در مورد اظهارات خلبان خودکار با سوالاتی روبرو شود

ایلان، یا دیپ فیک؟  ماسک باید در مورد بیانیه های خلبان خودکار با سوالاتی روبرو شود

این دعوا قرار است در تاریخ 31 ژوئیه مورد رسیدگی قرار گیرد.

یک قاضی کالیفرنیا روز چهارشنبه به طور آزمایشی دستور داد تا ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، تحت سوگند در مورد اینکه آیا اظهارات خاصی در مورد ایمنی و قابلیت های ویژگی های Autopilot این خودروساز بیان کرده است، مصاحبه شود.

این حکم در شکایتی از سوی خانواده والتر هوانگ علیه تسلا در دادگاه عالی سانتا کلارا به دلیل تصادف اتومبیل که منجر به کشته شدن مهندس اپل در سال 2018 شد صادر شد.

خانواده هوانگ استدلال می کنند که نرم افزار رانندگی نیمه خودکار تسلا شکست خورده است. خودروساز مدعی است هوانگ قبل از تصادف در حال انجام یک بازی ویدیویی با تلفن خود بوده و هشدارهای خودرو را نادیده گرفته است.

وکلای شاکی به دنبال برکناری ماسک در رابطه با اظهارات ضبط شده ای بودند که توانایی های Autopilot را به نمایش می گذارد.

در بیانیه ای در سال 2016 که توسط شاکیان استناد شد، ماسک گفته است: “یک مدل S و مدل X، در این مرحله، می توانند با ایمنی بیشتری نسبت به یک شخص رانندگی کنند. در حال حاضر.”

با این حال، تسلا در پرونده های دادگاه با این درخواست مخالفت کرد و استدلال کرد که ماسک نمی تواند جزئیات اظهارات را به خاطر بیاورد.

تسلا گفت: علاوه بر این، ماسک، «مانند بسیاری از شخصیت‌های عمومی، موضوع بسیاری از فیلم‌ها و ضبط‌های صوتی «دیپ جعلی» است که به نظر می‌رسد به او نشان می‌دهد کارهایی را انجام می‌دهد که هرگز واقعاً نگفته یا انجام نداده است.

اما قاضی ایوت پنی پکر به طور آزمایشی دستور داد تا سه ساعت توقیف محدودی انجام شود که در آن از ماسک سؤال شود که آیا واقعاً اظهارات مربوط به ضبط‌ها را بیان می‌کند یا خیر، و استدلال‌های تسلا را «عمیقاً نگران‌کننده» خواند.

پنی پکر نوشت: «موضع آنها این است که چون آقای ماسک مشهور است و ممکن است بیشتر هدف جعلی‌های عمیق باشد، اظهارات عمومی او مصون هستند. آنها در واقع گفتند و انجام دادند.»

قضات کالیفرنیا اغلب احکام آزمایشی صادر می کنند، که پس از یک جلسه استماع با چند تغییر عمده نهایی می شوند.

تسلا و وکیل خانواده هوانگ بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

این شکایت قرار است در 31 ژوئیه مورد محاکمه قرار گیرد و به بررسی فزاینده حقوقی و نظارتی بر سیستم Autopilot تسلا اضافه شود.

هیئت منصفه دادگاه ایالتی کالیفرنیا روز جمعه دریافتند که ویژگی Autopilot تسلا در آنچه که به نظر می‌رسد اولین محاکمه مربوط به تصادف مربوط به نرم‌افزار رانندگی نیمه خودکار است، شکست نخورده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)