ایران مانورهای شایعه شده اسرائیل را فرصتی برای “آزمایش موشک بر روی اهداف واقعی” می داند – RT World News

یک مقام نظامی در تهران هشدار داده است که متجاوزان “بهای سنگینی” خواهند پرداخت، در پاسخ به گزارش های متعدد مبنی بر اینکه اسرائیل به دنبال کمک یا حداقل تایید آمریکا برای آماده سازی حملات احتمالی به سایت های هسته ای ایران است.

از آنجایی که هفته گذشته مذاکرات برای دمیدن جانی به توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی در سال 2015 از سر گرفته شد، جریان مداومی از گزارش‌ها در رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی احتمال احتمالی را مطرح کردند. گزینه های دیگر، اگر دیپلماسی شکست بخورد بر اساس آخرین اخبار، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده را از آمادگی ها و تمرینات برای حمله نظامی احتمالی علیه دشمن اصلی این کشور در جریان سفر خود به ایالات متحده مطلع کرد.

یک مقام نظامی ناشناس به خبرگزاری نیمه رسمی نورنیوز ایران که ظاهراً وابسته به شورای عالی امنیت ملی است، گفت: هر گونه این رزمایش، در صورتی که حریم هوایی ایران را نقض کند، یک اقدام تجاوزکارانه تلقی خواهد شد که بی پاسخ نخواهد ماند.

فراهم کردن شرایط برای فرماندهان نظامی برای آزمایش موشک های ایرانی با اهداف واقعی هزینه سنگینی را برای متجاوزان در پی خواهد داشت.


اسرائیل در حال آماده سازی گزینه نظامی علیه ایران - رسانه ها

این لفاظی های خصمانه در بحبوحه مذاکرات مجدد در وین بر سر توافق هسته ای تاریخی ایران در سال 2015، که رسما به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود، بیان می شود. مذاکرات دور از دسترس نبوده است و تهران همچنان خواستار لغو کامل تحریم های واشنگتن شده است.

ما قطعا با چیزی کمتر از این موافقت نخواهیم کرد [the original JCPOA] توافق و این قطعا خط قرمزی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد ایران روز شنبه به پرس تی وی گفت.

توافق برجام پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2018 به طور یکجانبه از آن کناره گیری کرد و تهران را به نوعی نقض برجام متهم کرد، عملاً از بین رفت. “روح” از معامله از آن زمان، واشنگتن تحریم‌های قدیمی و جدید را مجدداً علیه تهران اعمال کرد، در حالی که تهران به تدریج تعهدات برجامی خود را تعلیق کرد، غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داد و برنامه هسته‌ای خود را گسترش داد.