ایران از موشک بالستیک با برد 2000 کیلومتر رونمایی کرد – RT World News

در مراسمی با حضور محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، موشک جدید خیبر به نمایش گذاشته شد.

ایران یک موشک بالستیک جدید به نام «خیبر» را به نمایش گذاشته است که طبق گزارش‌ها بردی بیش از 1200 مایل (2000 کیلومتر) دارد و محموله 1.5 تنی را حمل می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه دولتی ایران ایرنا، این موشک به زمان نسبتا کمی برای آماده شدن برای پرتاب نیاز دارد، به این معنی که می تواند هم به عنوان یک سلاح استراتژیک و هم به عنوان یک سلاح تاکتیکی مورد استفاده قرار گیرد.

محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع کشور که روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از این موشک حضور داشت، گفت: این موشک حاصل تلاش چندین ساله سازمان صنایع هوافضا (AIO) است. این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: موشک «خیبر» به لطف تجهیزات رادارگریز موجود در هواپیما می تواند به پدافند هوایی دشمن نفوذ کند.


اسرائیل مدعی است که ایران می تواند بمب هسته ای بسازد

آشتیانی خاطرنشان کرد: تهراناقدامات لازم برای تجهیز نیروهای مسلح در حوزه های مختلف موشکی، پهپادی، پدافند هوایی،با سیستم‌های تسلیحاتی بیشتری که در آینده برای عموم آشکار خواهد شد.

در ماه فوریه، امیرعلی حاجی زاده، رئیس نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی یک موشک کروز با برد 1650 کیلومتر (1025 مایل) در اختیار دارد. تلویزیون دولتی ایران در آن زمان گزارش داد که این موشک «پاوه» نام دارد.

پاییز گذشته، همین مقام مدعی شد که تهران یک موشک مافوق صوت ساخته است – که آمریکا با تردید به آن واکنش نشان داد.

اعتقاد بر این است که در حال حاضر تنها تعداد انگشت شماری از کشورها مانند ایالات متحده، چین و روسیه از فناوری لازم برای ساخت چنین سلاح های پیشرفته ای برخوردار هستند.

ایران از دهه 1980 به طور فعال در حال توسعه توانایی های موشکی خود بوده است. در حالی که ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی بارها نسبت به برنامه جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده اند، تهران اصرار دارد که تلاش های خود در این زمینه ماهیت دفاعی دارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: