ایران آماده «ویران کردن تل آویو» – رئیس جمهور – اخبار RT World

آخرین اقدام ضد اسرائیلی در بحبوحه تشدید تنش بین دولت یهود و جمهوری اسلامی صورت گرفت.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز سه شنبه نسبت به هرگونه اقدام خصمانه از سوی اسرائیل هشدار داد منجر به نابودی حیفا و تل آویو خواهد شد. رئیسی که در یک رژه نظامی سالانه صحبت می کرد، از ایالات متحده و سایرین خواست “برون منطقه ای” نیروهایی که خاورمیانه را به نفع خود ترک کنند.

رئیسی با ایراد سخنان خود به هنگام عبور خودروهای زرهی و پرواز هواپیماهای جنگنده، روز سالانه ارتش ایران را با اعلام این که “کوچکترین حرکت خصمانه” از “رژیم صهیونیستی” در اسرائیل خواهد شد منجر به نابودی حیفا و تل آویو شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایران.

رهبران ایران اغلب از روز ارتش برای ایجاد تهدیدات بمب‌آمیز علیه اسرائیل و ایالات متحده استفاده می‌کنند. رئیسی سال گذشته نیز هشدار مشابهی داده بود و گفته بود که نیروهای مسلح ایران هدف قرار خواهند گرفت مرکز رژیم صهیونیستی اگر اسرائیل بسازد “کوچکترین اقدام علیه ملت ایران”


اسرائیل از اظهارات ژنرال ارشد آمریکایی - اکسیوس

با این حال، سخنرانی امسال در بحبوحه تنش های بالاتر از حد معمول بین دو قدرت منطقه ای برگزار شد. ایران اسرائیل را مسئول حملات پهپادی به یک کارخانه نظامی در ماه فوریه دانست، در حالی که اسرائیل ایران را به نقض حریم هوایی خود با یک هواپیمای بدون سرنشین در اوایل ماه جاری متهم کرد. در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بارها هشدار داده است که ایران در آستانه غنی سازی اورانیوم با درجه تسلیحاتی است و ماه گذشته اعلام کرد که یک “جنگ هسته ای وحشتناک” اگر ایران تسلیحات اتمی تولید کند، اتفاق می افتد.

تهران منکر این است که به دنبال سلاح هسته‌ای است و بنا بر گزارش‌ها تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن آن به توافقی را که در آن غنی‌سازی را در ازای کاهش تحریم‌ها متوقف می‌کند، رد کرده است.

رئیسی در سخنرانی روز سه شنبه آمریکا را به عنوان نیروی بی ثبات کننده در خاورمیانه معرفی کرد. نیروهای فرامنطقه ای و آمریکایی باید هر چه زودتر منطقه را ترک کنند زیرا به نفع خود و منطقه خواهد بود. او گفت.

در حالی که عربستان سعودی اغلب هدف لفاظی های تهران است، رئیسی در سخنرانی خود هیچ اشاره ای به ریاض نکرد. رئیس جمهور اما گفت که نیروهای مسلح ایران دست ملت های منطقه را به گرمی بفشارید مایل به همکاری در زمینه مسائل امنیتی متقابل، احتمالاً اشاره ای به تنش زدایی اخیر بین دو کشور با میانجیگری چین است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: