ایده هدیه کریسمس “شگفت انگیز” بوریس جانسون به بریتانیا

نخست‌وزیر بریتانیا محدودیت‌های شدیدتر ویروس را در انگلیس در کریسمس رد کرد. خبرگزاری فرانسه

لندن:

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در پیام شب کریسمس خود در روز جمعه، مردم بریتانیا را تشویق کرد که به عنوان هدیه‌ای «شگفت‌انگیز» برای ملت مورد ضرب و شتم قرار گیرند.

آقای جانسون گفت که در حالی که زمان کمی برای خرید هدایا باقی مانده است، “هنوز چیز شگفت انگیزی وجود دارد که می توانید به خانواده خود و کل کشور بدهید… و آن این است که این ضربه را به دست آورید، خواه اولین یا دومین و یا تقویت کننده شما باشد. “.

نخست‌وزیر بریتانیا محدودیت‌های شدیدتر ویروس را در انگلستان در کریسمس با وجود افزایش رکورد موارد ناشی از نوع Omicron رد کرد.

او به جای آن بر تلاشی برای ارائه داروهای تقویتی به همه بزرگسالان تا پایان سال تمرکز کرده است.

وی اذعان کرد که «پس از دو سال از این همه‌گیری، نمی‌توانم بگویم که از آن عبور کرده‌ایم»، زیرا بریتانیا در روز پنج‌شنبه رکورد جدیدی را با تقریباً 120000 مورد در 24 ساعت ثبت کرد.

سال گذشته، آقای جانسون دستور ماندن در خانه را در 19 دسامبر برای لندن و جنوب شرق انگلیس اعمال کرد که به این معنی بود که میلیون‌ها نفر مجبور شدند برنامه‌های کریسمس را تغییر دهند.

امسال او تصمیم گرفت که قوانین را تشدید نکند و در پیام خود گفت که “برای میلیون ها خانواده بالا و پایین کشور، امیدوارم و معتقدم که این کریسمس به طور قابل توجهی بهتر از گذشته است و خواهد بود.”

او هشدار داد که مردم باید قبل از ملاقات با اقوام آسیب‌پذیر خود را آزمایش کنند، در حالی که آنها را تشویق کرد تا از یک کریسمس شاد خانوادگی لذت ببرند.

وی تاکید کرد: اگر انبوه کاغذهای بسته بندی به دلیل حضور بیشتر اعضای خانواده از سال گذشته بزرگتر است، به دلیل عرضه واکسن است.

او همچنین گفت که دریافت واکسن مطابق با آموزش عیسی مسیح است که “ما باید همسایگان خود را همانطور که خود را دوست داریم دوست داشته باشیم”.

محبوبیت آقای جانسون با گزارش‌هایی مبنی بر برگزاری احزاب توسط داونینگ استریت و سایر ادارات دولتی در طول دوره‌های قرنطینه کاهش یافته است و حزب او در انتخابات میان‌دوره‌ای در کرسی ایمن قبلی در این ماه شکست خورد.

برخی از درون حزب خود نیز علیه اقدامات اخیر کووید، به ویژه در مورد نمایش اجباری مجوزهای کووید برای ورود به مکان‌های شلوغ مانند کلوپ‌های شبانه، که به نظر آنها نقض آزادی‌های شخصی است، شورش کرده‌اند.

تقریبا 100 نماینده حزب محافظه کار با این اقدام مخالفت کردند که در کل پارلمان به تصویب رسید.

پروژه برگزیت آقای جانسون نیز یک سال پس از دستیابی بریتانیا به توافق با اتحادیه اروپا بر سر یک توافق تجاری، همچنان درگیر مناقشات بر سر حقوق ماهیگیری فرانسه است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)