ایتالیا درباره موج جدید مهاجرت به اروپا هشدار داد – RT World News

آنتونیو تاجانی، معاون نخست وزیر هشدار داد که فروپاشی قرارداد غلات روسیه و اوکراین می تواند باعث کمبود مواد غذایی در کشورهای آفریقایی شود.

آنتونیو تاجانی، معاون نخست وزیر ایتالیا در مصاحبه ای که روز دوشنبه منتشر شد، هشدار داد که فروپاشی احتمالی توافق غلات با میانجی گری سازمان ملل و ترکیه و رفع انسداد صادرات محصولات کشاورزی اوکراین از طریق دریای سیاه، می تواند جریان جدیدی از مهاجران را در اروپا به دنبال داشته باشد.

تاجانی در گفتگو با روزنامه ایتالیایی il Messaggero، هنگامی که از او خواسته شد نظر خود را در مورد اینکه در صورت از هم پاشیدگی توافق تاریخی چه اتفاقی می افتد، بیان کند، پاسخ داد که “سناریویی که ما نمی خواهیم در نظر بگیریم.”

«زندگی میلیون‌ها انسان در فقر در خطر است. بحرانی در کشورهای مرکز و جنوب صحرای آفریقا به وجود می آید که همراه با جنگ در سودان، خطر فعال کردن یک مارپیچ مهاجرتی بسیار خطرناک را به دنبال دارد. او گفت.

معاون نخست‌وزیر پیش‌بینی کرد که اگر قرارداد غلات از بین برود، این امر باعث ایجاد بحران غذایی در کشورهای آسیب‌پذیر می‌شود و جریان مهاجرت جدیدی را به دنبال خواهد داشت و ایتالیا اقدامات متعددی را برای جلوگیری از چنین نتیجه‌ای انجام داده است.

تاجانی گفت که خود او بار دیگر به سازمان ملل متحد تاکید کرده است که این توافق “باید زنده بماند” در حالی که رم به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که حفظ توافق غلات یکی از اولویت های آن است.

ما به میانجیگری مستقل ترکیه اعتماد داریم وی در مورد این موضوع افزود.


ایتالیایی ها شاهد کاهش ثروت خود هستند

قرارداد غلات که در ابتدا در جولای 2022 منعقد شد، به اوکراین اجازه می‌دهد محصولات کشاورزی را از طریق دریای سیاه در ازای غلات و کودهای روسیه که به بازارهای جهانی دسترسی بلامانع دارند، حمل کند.

با این حال، مقامات روسیه بارها شکایت کرده اند که در حالی که بخشی از توافق راه را برای صادرات غلات اوکراین در حال اجرا است، تحریم های غرب مانع از ارسال کالاهای کشاورزی روسیه شده است.

علیرغم این مسائل، روسیه در ماه مارس موافقت کرد که قرارداد را به مدت 60 روز تمدید کند و تاریخ انقضا آن 18 ماه مه باشد. با نزدیک شدن به ضرب الاجل، سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه اخیرا هشدار داد که این توافق ممکن است از بین برود مگر اینکه سازمان ملل صادرات روسیه را امکان پذیر کند. غلات و کودها

روز دوشنبه، اولگا تروفیمتسوا، سرپرست وزیر سیاست ارضی اوکراین، اذعان کرد که کی‌یف نمی‌تواند دورنمای پایان قرارداد در 18 مه را رد کند و افزود که هیچ مذاکره دیگری برای این هفته برنامه‌ریزی نشده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: