ایتالیا به دلیل مهاجرت وضعیت اضطراری اعلام کرد – RT World News

مقامات رم می گویند که این اقدام به دلیل افزایش اخیر در تعداد فرودها در سواحل مدیترانه ضروری بود.

دولت ایتالیا در تلاشی برای مقابله با افزایش اخیر تعداد مهاجران جدید به این کشور، وضعیت اضطراری شش ماهه ایجاد کرده است. به عنوان بخشی از این اقدام، مقامات در نظر دارند 5 میلیون یورو برای ساختن مراکز نگهداری جدید برای مهاجران اختصاص دهند.

این تصمیم روز سه شنبه اعلام شد. نلو موسومچی، وزیر حفاظت مدنی و سیاست‌های دریایی، به مراکز پذیرش پرجمعیت اشاره کرد و فاش کرد که وضعیت فوق‌العاده به دستور ماتئو پیانتدوسی، وزیر کشور اعلام شده است.

آخرین باری که یک دولت ایتالیا به اعلام وضعیت اضطراری در مورد مهاجرت متوسل شد در سال 2011 در زمان سیلویو برلوسکونی بود.

بر اساس بیانیه ای که مقامات ایتالیایی منتشر کرده اند، آنها امیدوارند راه اندازی شوند تسهیلات جدید هم برای نیازهای پذیرش و هم برای بازگرداندن مهاجران مناسب است. که حق اقامت در شهرستان را ندارند.

رسانه های ایتالیایی گزارش داده اند که در آینده نزدیک یک کمیسر ویژه که وظیفه نظارت بر تخصیص بودجه را بر عهده دارد، انتخاب خواهد شد. در حالی که چندین نامزد در مطبوعات مطرح شده است، ظاهراً تاکنون تصمیم رسمی گرفته نشده است.


ده ها نفر در پی غرق شدن کشتی مهاجران در سواحل ایتالیا کشته شدند

تا اوایل ماه مارس، بیش از 17000 مهاجر به ایتالیا رسیدند – تقریباً سه برابر رقم ثبت شده در مدت مشابه در سال 2022.

نخست‌وزیر جورجیا ملونی سال گذشته به قدرت رسید و قول داد که اخراج‌ها را تشدید کند و کشتی‌های غیردولتی را از آوردن مهاجران به بنادر ایتالیا منع کند. با وجود اینکه دولت توانسته است تعداد این کشتی‌ها را در سواحل ایتالیا کاهش دهد، اما تعداد کشتی‌های تازه وارد همچنان رو به افزایش بوده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: