ایتالیا بدون واکسن کووید را محکم می کند، واکسن را تمدید می کند

ایتالیا بدون واکسن کووید را محکم می کند، واکسن را تمدید می کند

ایتالیا در حالی عمل کرد که بسیاری از اروپا در حال افزایش محدودیت ها برای مقابله با موج جدید همه گیری است. (فایل)

رم:

ایتالیا روز چهارشنبه پیچ‌ها را بر روی افرادی که تمایلی به مصرف واکسن ضد کووید ندارند، سخت‌تر کرد و دسترسی به مجموعه‌ای از خدمات را به شدت محدود کرد و واکسن‌ها را برای گروه وسیع‌تری از کارکنان بخش دولتی اجباری کرد.

ایتالیا در حالی عمل کرد که بسیاری از اروپا در حال افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با موج جدید همه‌گیری است.

دولت ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس اقدامات ایتالیا که از 6 دسامبر اجرایی می‌شود، افراد واکسینه نشده نمی‌توانند وارد مکان‌هایی مانند سینما، رستوران‌ها و رویدادهای ورزشی شوند.

دراگی پس از تصویب قوانین جدید توسط کابینه به خبرنگاران گفت: ما می بینیم که وضعیت در کشورهای هم مرز بسیار جدی است و همچنین می بینیم که وضعیت در ایتالیا به تدریج اما به طور مداوم بدتر می شود.

دراگی با تاکید بر لزوم اجتناب از قرنطینه کامل در برابر ویروس کرونا که در سال 2020 باعث شدیدترین رکود اقتصادی پس از جنگ ایتالیا شد، گفت: “ما می خواهیم بسیار محتاطانه تلاش کنیم تا از آنچه ایتالیایی ها در سال گذشته به دست آورده اند محافظت کنیم.”

دولت از 15 دسامبر واکسیناسیون اجباری را که از قبل برای کارکنان مراقبت های بهداشتی اجرا می شد، برای همه کارکنان مدارس، پلیس و ارتش تمدید کرد.

علاوه بر این، دوزهای سوم واکسن، به اصطلاح «تقویت‌کننده‌ها» که در حال حاضر برای افراد بالای 40 سال در دسترس است، در دسترس همه افراد بالای 18 سال قرار خواهد گرفت.

این اقدامات الزامات یک پاس سبز را تشدید می‌کند، گواهی‌ای که به افراد واکسینه شده اجازه دسترسی به فعالیت‌ها و خدمات تفریحی مختلف را می‌دهد تا افرادی را که در ۴۸ ساعت گذشته آزمایش منفی دریافت کرده‌اند اما واکسن کووید-۱۹ نداشته‌اند، حذف شوند.

بسیاری از این اقدامات پس از اظهارات وزیران در روزهای اخیر به طور گسترده ای پیش بینی می شد، اما در اقدامی غافلگیرکننده، دولت تصمیم گرفت که گذرگاه سبز را برای استفاده در حمل و نقل عمومی شهری اجباری کند.

با توجه به شلوغی ساعت شلوغی اتوبوس ها و متروهای ایتالیا، اجرای این امر چالش برانگیز خواهد بود. دولت گفت: برای دسترسی به حمل و نقل عمومی، Green Pass برای کسانی که آزمایش منفی دارند، نه فقط واکسینه شده، در دسترس خواهد بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)