ایالت ایالات متحده مجازات اعدام را لغو می کند – RT World News

جی اینسلی، فرماندار واشنگتن گفت که مجازات اعدام “به طور نابرابر” و “به شیوه ای غیر حساس از نظر نژادی” اعمال شده است.

ایالت واشنگتن لایحه ای را برای لغو مجازات اعدام تصویب کرده است که به طور رسمی حکم دادگاه قبلی را علیه این عمل تدوین می کند. این قانون همچنین شامل سایر اصلاحات عدالت کیفری، از جمله ممنوعیت استفاده از عقیم سازی به عنوان مجازات برای جرایم بود.

فرماندار جی اینسلی، یک دموکرات، روز پنجشنبه این لایحه را امضا کرد که به موجب آن واشنگتن بیست و سومین ایالت آمریکا است که مجازات اعدام را لغو می کند. این قانون پس از اینکه دادگاه عالی واشنگتن حکم داد که شامل مجازات اعدام است، از قوانین جزایی ایالت حذف شد. “عیوب.”

من در سال 2014 یک تعلیق مجازات اعدام را در ایالت واشنگتن آغاز کردم و دلیل ما برای آن تصمیم توسط ما تایید شد. [state] تصمیم دادگاه عالی در سال 2018، زمانی که آنها قانون مجازات اعدام را باطل کردند. اینسلی در هنگام امضای لایحه گفت. آنها روشن کردند که این مجازات به طور نابرابر و به شیوه ای غیر حساس نژادی اعمال شده است.


ایالت آمریکا اولین زندانی ترنس را اعدام کرد

این لایحه با تصویب مجلس ایالتی در اوایل ماه جاری، با مخالفت جمهوری خواهان مواجه شد. جیم والش، نماینده ایالتی گفت که این اقدام بود “عجله” و فقط الف “مجموعه اصلاحات باریک و فنی” به جای الف “تغییر اساسی” به قوانین مجازات اعدام در ایالت

در حالی که دادگاه عالی واشنگتن در سال 2018 حکمی را علیه مجازات اعدام صادر کرد – والش به دادگاه استدلال کرد که مجازات به طور نابرابر اعمال شده و به طور نامتناسب علیه سیاهپوستان آمریکایی استفاده شده است. “مجازات اعدام را به خودی خود مغایر با قانون اساسی ندیدم” و مشروعیت لایحه اخیراً تصویب شده را به چالش کشید.

مخالفان مجازات اعدام، از جمله شعبه واشنگتن اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU)، تغییرات قانونی جدید را ستودند، به طوری که مدیر قانونگذاری این گروه، ام. “تعصب نژادی.”

ما خوشحالیم که قوه مقننه ایالت واشنگتن سرانجام کار پایان دادن به این عمل خودسرانه و تبعیض آمیز را به پایان رسانده است. او افزود.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مرکز اطلاعات مجازات اعدام (DPIC)، از زمان بازگرداندن مجازات اعدام توسط دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1978، واشنگتن پنج اعدام را انجام داده است که آخرین مورد آن در سال 2010 بود.

DPIC می گوید مجازات اعدام در 27 ایالت قانونی است و اشاره می کند که در حال حاضر کمی بیش از 2400 نفر در ایالات متحده در انتظار اعدام هستند.

بیشتر بخوانید:
زندانیان آمریکایی ممکن است به زودی اعضای بدن خود را برای آزادی معامله کنند

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: