ایالات متحده 32 میلیون بشکه نفت خام از چهار سایت به عنوان بخشی از فروش استراتژیک می فروشد

ایالات متحده 32 میلیون بشکه نفت خام از چهار سایت به عنوان بخشی از فروش استراتژیک می فروشد

ذخیره‌گاه نفت استراتژیک برایان ماوند، یک مرکز ذخیره‌سازی نفت در تگزاس، ایالات متحده.

وزارت انرژی (DOE) در حین حراج نفت به منظور کاهش قیمت های جهانی اعلام کرد، ایالات متحده 32 میلیون بشکه نفت خام از چهار سایت ذخیره استراتژیک نفت (SPR) را که بین اواخر دسامبر تا آوریل 2022 تحویل خواهد شد، خواهد فروخت.

قیمت‌های بین‌المللی نفت حتی پس از اینکه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که میلیون‌ها بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را با هماهنگی بریتانیا، چین، هند، کره جنوبی و ژاپن آزاد می‌کند، به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه رسیده است.

با این حال، تاجران گفتند که انتظار دارند فروش نفت SPR، که عمدتاً ترش مخلوط یا خام با سولفور بالا است، ارزش گریدهای نفت خام آمریکا مانند مریخ و ساترن گرین کانیون را کاهش دهد و به نفع خریداران در آسیا باشد. عمدتاً روغن با گوگرد بالا را فرآوری می کند.

در اولین مزایده عرضه هماهنگ، حدود 10 میلیون بشکه از Big Hill و Bryan Mound در تگزاس، حدود 7 میلیون بشکه از West Hackberry در لوئیزیانا و 5 میلیون بشکه دیگر از Bayou Choctaw در لوئیزیانا در دسترس خواهد بود. وب سایت آن

تحویل از ژانویه تا آوریل 2022 انجام می شود و تحویل زودهنگام در اواخر دسامبر پذیرفته می شود.

DOE گفت که خریداران باید نفت را در تاریخ های بعدی بین سال های 2022 و 2024 بازگردانند.

شرکت ها موظفند پیشنهادات خود را در تاریخ 6 دسامبر ارائه کنند و قراردادها حداکثر تا 14 دسامبر منعقد خواهد شد.

یکی از تاجران که نخواست نامش فاش شود، گفت که طی چهار ماه انتشار، معادل 270000 بشکه در روز جریان ثابت از گریدهای ترش متوسط ​​است که رقابت مستقیمی را برای مریخ فراهم می کند.

این تاجر گفت که کیفیت نفت خام که قرار است عرضه شود دارای گرانش API 31 تا 33 درجه خواهد بود و افزود که این “خبر بسیار خوبی” برای خریداران آسیایی مریخ است.

انتظار می‌رود این عیار که در روز چهارشنبه در حدود منفی 3.5 دلار در هر بشکه در برابر WTI ارزش گذاری شده بود، بیشتر تضعیف شود.

کره جنوبی یکی از خریداران اصلی نفت خام مریخ در آسیا است در حالی که چین هر زمان که پنجره آربیتراژ باز باشد، این نفت را خریداری کرده است.

انتشار سریع ماهانه WTI نیز پس از اعلام SPR به کانتانگو تبدیل شده است، که باعث می شود معامله گران بتوانند نفت را در فواصل طولانی حمل کنند زیرا ارزش آن در طول زمان افزایش می یابد.

DOE همچنین فروش تا 18 میلیون بشکه نفت خام SPR را زودتر از 17 دسامبر اعلام خواهد کرد.

برندگان فروش 20 میلیون بشکه نفت خام SPR در ایالات متحده در ماه سپتامبر عبارتند از: Atlantic Trading & Marketing Inc، بازوی شرکت فرانسوی TotalEnergies، Chevron USA، ExxonMobil Oil Corp، Marathon Petroleum Supply and Trading، Motiva Enterprises، شرکت فیلیپس 66، شرکت یونیپک آمریکا و شرکت بازاریابی و عرضه والرو.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)