ایالات متحده کماندوهای سایبری بیشتری را در خارج از کشور مستقر می کند – RT World News

یک ژنرال ارشد به خبرنگاران گفت که هکرهای نظامی در حال حاضر در 20 کشور از جمله اوکراین مشغول به کار هستند

یک مقام ارشد نظامی روز دوشنبه به رویترز گفت، ارتش آمریکا ده‌ها هکر را به اوکراین فرستاده است زیرا این کشور حضور سایبری خود را در سراسر جهان گسترش می‌دهد. جزئیات ماموریت آنها نامشخص است، اما پنتاگون می گوید که هکرهای آن “عملیات تمام طیف علیه دشمنان را اجرا کنید.”

سرلشکر ویلیام هارتمن از ارتش ایالات متحده در حاشیه کنفرانس امنیت سایبری RSA در سانفرانسیسکو گفت که نیروی ماموریت ملی سایبری پنتاگون (CNMF) 43 متخصص را در اوکراین مستقر کرده است.

“آنها تیم های دفاعی هستند که ما می فرستیم و [they] به دنبال دشمنان مشترک باشید، ابزارها و قابلیت‌ها را بیابید.» او به خبرگزاری گفت.

هارتمن گفت که تقاضا برای این تیم ها در سه سال گذشته افزایش یافته است و فاش کرد که هکرهای آمریکایی 47 عملیات را در 20 کشور مختلف در آن بازه زمانی انجام داده اند. ژنرال اضافه کرد که عوامل سایبری ایالات متحده به دعوت کشورهای مورد نظر مستقر شده اند.




CNMF در سال 2014 تشکیل شد و سال گذشته به عنوان یک فرماندهی واحد تحت فرماندهی سایبری ایالات متحده تبدیل شد. به نظر می رسد صلاحیت آن هم داخلی و هم بین المللی است، وب سایت فرماندهی سایبری ایالات متحده بیان می کند که کارکنان CNMF از ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی ایالات متحده، که همگی وظیفه انجام عملیات در خارج از کشور را بر عهده دارند، تشکیل شده اند. در عین حال، این وب سایت این عوامل را به عنوان همکاری با FBI و وزارت امنیت ملی توصیف می کند که هر دو در خاک ایالات متحده فعالیت می کنند.

ماموریت CNMF برنامه ریزی، هدایت و همگام سازی عملیات فضای سایبری تمام طیف برای بازدارندگی، اخلال و در صورت لزوم، شکست دادن سایبری متخاصم و عوامل نفوذ بدخیم است. وب سایت بیان می کند.

حضور CNMF در اوکراین توسط هارتمن سال گذشته اعلام شد. با این حال، مقامات آمریکایی در هنگام افشای حضور نظامی آمریکا در اوکراین به صراحت از اعضای آن نامی نکرده‌اند. در حالی که اسناد اخیر پنتاگون نشان می دهد که نیروهای ویژه ایالات متحده و سایر نیروهای ناتو در اوکراین عملیات می کنند، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی در اوایل ماه جاری تاکید کرد که ایالات متحده فقط یک “حضور نظامی کوچک” در سفارتش در کیف

کی یف سال گذشته اعلام کرد که تا 300000 فعال سایبری طرفدار اوکراین را به خدمت خواهد گرفت. کار را مختل کند [Russian] منابع دیجیتال” و “مبارزه با تبلیغات.” ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در آن زمان هشدار داد که کی یف در خطر ایجاد یک داعش سایبری که پس از پایان درگیری به راحتی به فعالیت مجرمانه تبدیل می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: