ایالات متحده و بریتانیا داده های طبقه بندی شده زیردریایی را با استرالیا تحت AUKUS – RT World News به اشتراک می گذارند

واشنگتن، لندن و کانبرا توافقنامه‌ای را برای به اشتراک گذاشتن داده‌های حساس و طبقه‌بندی شده زیردریایی به عنوان بخشی از پیمان AUKUS برای تسلیح استرالیا به زیردریایی‌های هسته‌ای امضا کرده‌اند که طرفین در ماه سپتامبر به آن دست یافتند.

قراردادی که به تازگی امضا شده است به ایالات متحده و بریتانیا اجازه می دهد تا اطلاعات پیشرانه هسته ای را با استرالیا به اشتراک بگذارند “که آنها نمی توانند با هیچ کشور دیگری،” پیتر داتون وزیر دفاع استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد.

این مبادله به تعیین کمک خواهد کرد “مسیر بهینه” او گفت که کانبرا بر اساس پیمان AUKUS به زیردریایی های هسته ای دست پیدا کند. استرالیا در حال حاضر در یک دوره 18 ماهه برای بررسی شرایط لازم برای تحویل سخت افزار پیشرفته است.

ادامه مطلب


استرالیا نگرانی های

این قرارداد همچنین به نظامیان استرالیایی اجازه می دهد تا از همتایان آمریکایی و انگلیسی خود در زمینه ساخت و کارکرد صحیح زیردریایی های هسته ای آموزش ببینند.

این توافقنامه به استرالیا کمک می کند تا مهارت ها و دانش لازم را برای ایجاد یک رژیم نظارتی و ایمنی در سطح جهانی مورد نیاز برای عملیات ایمن نیروی محرکه هسته ای دریایی ایجاد کند. داتون گفت.

توافقنامه تبادل اطلاعات پیشران هسته ای نیروی دریایی اکنون باید توسط کمیته ای در پارلمان استرالیا بررسی شود.

پیمان AUKUS، با هدف تسلیح نیروی دریایی سلطنتی استرالیا به زیردریایی های هسته ای و در عین حال مسلح متعارف، به طور غیرمنتظره ای توسط رهبران ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا در 15 سپتامبر اعلام شد.

در نتیجه، استرالیا به طور یکجانبه قرارداد 90 میلیارد دلاری زیردریایی دیزل-الکتریکی خود با فرانسه را لغو کرد، فرانسه نیز به نوبه خود اعلام کرد که از پشت خنجر خورده است و سفرای خود را از واشنگتن و کانبرا فراخواند. هر دو سفیر از آن زمان به سفارتخانه های خود بازگشته اند.

چین همچنین از توافق AUKUS خشمگین شد و گفت که توافق استرالیا برای دریافت زیردریایی های هسته ای امنیت منطقه هند و اقیانوس آرام را تضعیف می کند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید