ایالات متحده و اسرائیل تمرین‌هایی را برای حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران در نظر دارند – گزارش‌ها – اخبار RT World

بر اساس گزارش‌های متعدد، تنها چند روز پس از نشست واشنگتن و تهران برای مذاکره مجدد، اسرائیل و آمریکا در مورد امکان برگزاری یک رزمایش نظامی مشترک برای آماده‌سازی برای حملات به سایت‌های هسته‌ای ایران گفتگو خواهند کرد.

رویترز به نقل از یکی از اعضای ارشد دولت جو بایدن گزارش داد که این رزمایش در جریان دیدار مقامات نظامی آمریکا و بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در حالی که این مقام آمریکایی از بحث در مورد جزئیات تمرینات احتمالی خودداری کرد، گزارشی از سوی شبکه تلویزیونی کان اسرائیل در اوایل روز چهارشنبه حاکی از آن بود که این رزمایش ها شامل “ده ها” از هواپیماها – از جمله جت های جنگنده F-35، F-16 و F-15، هواپیماهای شناسایی و تانکرهای سوخت رسان – اضافه کرد که این هواپیماها برای شبیه سازی مسافتی که جت ها برای انجام یک حمله باید طی کنند، بر فراز دریای مدیترانه هدایت می شوند. تاسیسات هسته ای ایران، حدود 620 مایل (1000 کیلومتر).

ادامه مطلب


موساد دانشمندان ایرانی را فریب می دهد تا به انفجار سایت هسته ای کمک کنند - رسانه ها

نیروهای دفاعی اسرائیل درخواست اظهار نظر از سوی کان را رد کردند، با این حال این رسانه گفت که این رزمایش احتمالا در نیمه اول سال 2022 برگزار خواهد شد.

اگرچه تهران مدت‌ها اصرار داشت که هیچ برنامه‌ای برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای ندارد و برنامه انرژی اتمی‌اش فقط برای اهداف صلح‌آمیز است، اما این مقام آمریکایی ادامه داد: رزمایش‌های آینده برای یک “بدترین شکل قضیه” علیه جمهوری اسلامی باید دنبال بمب برود.

ما در این ترشی هستیم زیرا برنامه هسته‌ای ایران به نقطه‌ای پیش می‌رود که فراتر از آن منطق متعارفی دارد.» این مقام بایدن گفت، هرچند افزود که مذاکرات همچنان می تواند این جریان را به عقب برگرداند.

دیدار با گانتز چند روز پس از از سرگیری مذاکرات میان واشنگتن و تهران پس از یک وقفه طولانی انجام خواهد شد، و دو طرف به دنبال احیای توافق امضا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی در سال 2015 هستند که محدودیت‌های سختی را برای برنامه هسته‌ای این کشور در ازای لغو تحریم‌ها ایجاد می‌کند. . با این حال، از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2018 به طور یکجانبه از این توافق خارج شد، ایران به طور پیوسته تعهدات خود را نسبت به این توافق کاهش داده و اصرار دارد که تنها زمانی که تحریم های آمریکا برداشته شود، به شرایط خود باز خواهد گشت. طبق گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) از آن زمان، به تدریج غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش داده و خلوص آن را تا 20 درصد در هفته گذشته افزایش داده است، اگرچه فاصله زیادی با 90 درصد یا بیشتر مورد نیاز برای تولید سلاح هسته‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: ایران خواسته های توافق هسته ای را مطرح می کند