ایالات متحده همسایه روسیه – RT World News

یک مقام ارشد وزارت خزانه داری ادعا کرد که قزاقستان “فرار از تحریم ها” را ممکن می کند

نمایندگان ایالات متحده و بریتانیا روز سه شنبه در آستانه به خبرنگاران گفتند که قزاقستان در صورت ادامه کمک به روسیه برای دور زدن تحریم های غرب، با عواقب مواجه خواهد شد و از متحد مسکو در آسیای مرکزی خواسته است که به تحریم خود بر سر درگیری اوکراین پایبند باشد.

کرملین سرویس‌های اطلاعاتی خود را موظف به یافتن راه‌هایی کرده است. الیزابت روزنبرگ، دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که برای دور زدن تحریم ها، با راه اندازی شرکت های پوسته یا واسطه در کشورهای ثالث. به گزارش خبرگزاری EFE، وی افزود، اگر شرکت های قزاقستانی در این طرح ها شرکت کنند، این امر آنها و کشور را در معرض خطر تحریم های ثانویه قرار می دهد.

آمریکا و متحدانش دارند “یک فشار جهانی راه اندازی کرد” به “سرکوب فرار از تحریم ها” به گفته روزنبرگ، که به همراه متیو اکسلرود، معاون وزیر بازرگانی و دیوید رید، نماینده وزارت خارجه بریتانیا در آستانه بود.

به گفته نمایندگان غربی، دولت های آنها با قزاقستان همکاری می کنند تا تحویل کالا و خدمات به این کشور را متوقف کنند [President Vladimir] ماشین جنگی پوتین


بولتون به نزدیکترین متحد روسیه هشدار داد

شرکت های قزاقستانی می توانند پیوندهای خود را با مهم ترین بازارهای جهان حفظ کنند، یا می توانند با تسهیل، یا چشم پوشی از تهیه کالاهایی که به میدان جنگ راه پیدا می کنند، مشارکت فعالی در تلاش جنگ روسیه داشته باشند. روزنبرگ تهدید کرد.

اکسلرود اصرار داشت که تحریم غرب وجود دارد “زنجیره های تامین نظامی-صنعتی روسیه و خرید تسلیحات را مختل کرد.” در حالی که رید استناد کرد “اطلاعات تجارت منبع باز” ادعا می کند که قزاقستان کالاهای تحریم شده توسط انگلیس را به روسیه صادر می کند.

ایالات متحده و متحدانش بر ممنوعیت تقریباً کامل صادرات به روسیه به دلیل درگیری این کشور با اوکراین فشار می آورند. از آنجایی که تعداد کمی از کشورهای دیگر به تحریم آنها ملحق شده اند، غرب مقامات را اعزام کرده و آنها را تحت تهدید تحریم های ثانویه تحت فشار قرار داده است. در همین حال، واشنگتن و متحدانش در ناتو نیز بیش از 100 میلیارد دلار سلاح، مهمات و تجهیزات – از جمله تانک و جت های جنگنده – را طی سال گذشته به کی یف ارسال کرده اند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: