ایالات متحده می گوید چین درخواست ملاقات با فرمانده دفاع خود در سنگاپور را رد کرده است

ایالات متحده می گوید چین درخواست ملاقات با فرمانده دفاع خود در سنگاپور را رد کرده است

پنتاگون گفت که همتای چینی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در سنگاپور دیدار نخواهد کرد.

واشنگتن:

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد پکن دعوت آمریکا برای دیدار لوید آستین وزیر دفاع و لی شانگفو همتای چینی اش در سنگاپور را رد کرده است.

سرتیپ پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات مردمی گفت: «یک شبه، جمهوری خلق چین به ایالات متحده اطلاع داد که دعوت اوایل ماه مه برای وزیر دفاع آستین برای دیدار با لی شانگفو، وزیر دفاع ملی جمهوری خلق چین در سنگاپور این هفته را رد کرده است. جمهوری چین.

رایدر گفت: «عدم تمایل جمهوری خلق چین به مشارکت در بحث‌های نظامی معنادار، تعهد (وزارت دفاع) را به جستجوی خطوط باز ارتباط با ارتش آزادی‌بخش خلق کاهش نخواهد داد.

یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده دعوت رد شده را “فقط آخرین مورد از بهانه های متعدد” توصیف کرد و گفت که از سال 2021، چین “به بیش از ده ها درخواست وزارت دفاع برای تعامل با رهبران کلیدی پاسخ نداده یا پاسخ نداده است. درخواست‌ها برای گفت‌وگوهای ثابت و نزدیک به ده تعامل در سطح کاری.”

لی در سال 2018 توسط دولت ایالات متحده به دلیل خرید تسلیحات روسی تحریم شد، اما پنتاگون می‌گوید که این مانع از تجارت رسمی آستین با او نمی‌شود.

آستین قرار است اواخر این هفته برای شرکت در گفتگوی شانگری لا، یک نشست دفاعی که در ژوئن گذشته با وی فنگه، سلف لی دیدار کرد، به سنگاپور سفر کند.

آستین و وی در اواخر سال 2022 دوباره در کامبوج ملاقات کردند، اما تنش ها بین واشنگتن و پکن در سال جاری به دلیل مسائلی از جمله تایوان و بالون جاسوسی چینی که توسط یک هواپیمای جنگی آمریکا پس از عبور از کشور سرنگون شد، افزایش یافت.

آستین و دیگر مقامات آمریکایی در تلاش برای تقویت اتحادها و مشارکت در آسیا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با اقدامات قاطعانه‌تر پکن بوده‌اند، اما نشانه‌های آزمایشی نیز وجود دارد که دو طرف در تلاش برای کاهش دما هستند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، اوایل ماه جاری با وانگ یی، دیپلمات ارشد چینی در وین ملاقات کرد و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اخیراً گفت که روابط واشنگتن و پکن باید “بسیار کوتاه” از بین برود و حادثه بالون جاسوسی را عاملی دانست که تنش ها را افزایش داده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)