ایالات متحده متعهد به همکاری با هند در گروه هایی مانند چهار: کاخ سفید است

ایالات متحده متعهد به همکاری با هند در گروه هایی مانند چهار: کاخ سفید است

سخنگوی کاخ سفید افزود: آمریکا و هند روابط دوجانبه قوی دارند.

واشنگتن:

کاخ سفید اعلام کرد که دولت بایدن متعهد به همکاری با هند در گروه هایی مانند چهارگانه برای پیشبرد رشد اقتصادی و گسترش همکاری های دوجانبه است.

در نوامبر 2017، هند، ژاپن، ایالات متحده و استرالیا به پیشنهاد طولانی‌مدت در انتظار راه‌اندازی Quad برای توسعه یک استراتژی جدید برای حفظ مسیرهای دریایی مهم در اقیانوس هند-آرام از هرگونه نفوذ شکل دادند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در کنفرانس خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت: “ایالات متحده و هند روابط دوجانبه قوی دارند و این روابط تجاری و تجاری را نیز شامل می شود.”

ژان پیر گفت: “ما متعهد به ادامه همکاری با یکدیگر و در گروه هایی مانند چهارجانبه برای پیشبرد رشد اقتصادی دو کشور و گسترش همکاری در اولویت های مشترک خود هستیم. این تعهدی است که می توانید بدانید که از ایالات متحده می آید.” گفت.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، میزبان اولین اجلاس سران رهبران چهارگانه در قالب مجازی در مارس 2021 بود و متعهد شد که برای منطقه ای هند-اقیانوس آرام که آزاد، باز، فراگیر، متکی به ارزش های دموکراتیک و بدون محدودیت با اجبار باشد، تلاش کند. پیامی ظریف به چین

پکن تقریباً تمام 1.3 میلیون مایل مربع از دریای چین جنوبی را به عنوان قلمرو مستقل خود مدعی است.

چین در حال ساخت پایگاه های نظامی در جزایر مصنوعی در منطقه ای است که برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز مدعی آن هستند.

اظهارات این مقام ارشد آمریکایی در پاسخ به سوالی مبنی بر تبدیل شدن آمریکا به بزرگترین شریک تجاری هند و پیشی گرفتن از چین بیان شد.

ایالات متحده به دلیل افزایش روابط اقتصادی بین دو کشور به عنوان بزرگترین شریک تجاری هند در سالهای 2022-23 ظاهر شده است.

بر اساس داده های موقت وزارت بازرگانی، تجارت دوجانبه بین هند و ایالات متحده با افزایش 7.65 درصدی به 128.55 دلار در سال 2022-23 در مقابل 119.5 میلیارد دلار در سال 2021-2022 رسیده است. در سال‌های 2020-21، 80.51 میلیارد دلار بود.