ایالات متحده «ماه‌ها» است که ضدحمله اوکراین را آماده کرده است – نولاند – اخبار RT World

“ماما میدان” نقش واشنگتن در درگیری را در مجمع امنیتی کیف تایید کرد

ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی روز پنجشنبه در جمع حضار در کیف گفت که واشنگتن تقریباً نیم سال است که به برنامه ریزی «ضدحمله» اوکراین علیه روسیه کمک کرده است.

وی افزود: «حتی زمانی که شما برای ضد حمله برنامه ریزی می کنید، که ما حدود 4-5 ماه است با شما کار می کنیم، ما در حال حاضر بحث هایمان را با شما آغاز کرده ایم. [the] دولت اوکراین و با دوستانش در کیف – هم از طرف غیرنظامی و هم از طرف نظامی – درباره آینده بلندمدت اوکراین. نولند از طریق پیوند ویدئویی از وزارت امور خارجه به انجمن امنیتی کیف گفت.

او افزود که این حمله خواهد بود “احتمالا شروع و حرکت همزمان” با رویدادهایی مانند نشست سران ناتو در لیتوانی که برای 11 جولای برنامه ریزی شده است.

به گفته نولند، ایالات متحده همچنین در حال برنامه ریزی برای ارتش آینده اوکراین برای بازدارندگی روسیه است هر کجا و هر طور که پایان یابد – یک سال، شش سال، 16 سال – ما دیگر این کار را انجام نمی دهیم. او همچنین تصویری گلگون از آینده ای که اوکراین در آن خواهد بود ترسیم کرد “موتور احیای اروپا” و “نمونه دموکراتیک … برای کل جهان.”

این انجمن توسط «بنیاد اوکراین باز» که توسط نخست‌وزیر سابق اوکراین، آرسنی یاتسنیوک، تأسیس شده بود، سازماندهی شد. پانل دیگری توسط شورای آتلانتیک، که مقامات آن، حمایت می شد، انجام شد استدلال کرد که اتحاد فراآتلانتیک و حمایت قوی می تواند به اوکراین در شکست روسیه و تجدید امنیت اروپا کمک کند.


مقامات اوکراینی سیگنال های متفاوتی را برای ضد حمله ارسال می کنند

دولت در کی یف از یک بزرگ خبر می داد “متقابل” برای ماهها. رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی و دیگر مقامات اوکراینی استدلال کرده اند که سلاح، مهمات و تجهیزات کافی در اختیار ندارند و به ارسال بیشتر غرب نیاز دارند. از روز پنجشنبه، دو تن از مشاوران زلنسکی بیانیه‌های عمومی دادند مبنی بر اینکه حمله هنوز آغاز نشده است، در حالی که نفر سوم اصرار داشتند که در امتداد خط مقدم به طول 1500 کیلومتر در حال انجام است.

نولند در دسامبر 2013 برای حمایت از تظاهرات میدان به کیف سفر کرد و به جمعیتی که خواستار توافق با اتحادیه اروپا بودند، شیرینی داد. در یک تماس تلفنی در فوریه 2014، او درباره ترکیب دولت آینده اوکراین با جفری پیات سفیر ایالات متحده در کیف صحبت کرد. سه هفته بعد، ناسیونالیست ها با خشونت قدرت را از رئیس جمهور ویکتور یانوکوویچ گرفتند و حوادثی را آغاز کردند که به پیوستن کریمه به روسیه و درگیری در دونباس منجر شد.

نولاند که در سال 2021 به عنوان بخشی از دولت جو بایدن به وزارت امور خارجه بازگشت، بار دیگر مسئول سیاست اوکراین شد. او در سخنرانی در یک رویداد بنیاد کارنگی در ماه فوریه، گفت فتح کریمه و تغییر رژیم در مسکو نتیجه ایده آل درگیری فعلی خواهد بود. خواهر شوهر او کیمبرلی کاگان، مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) را اداره می کند، یک گروه مدافع واشنگتن که اغلب توسط رسانه های غربی در مورد وضعیت در خط مقدم اوکراین نقل قول می شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: