ایالات متحده فروش تسلیحات را تقویت می کند – RT World News

وزارت امور خارجه می خواهد با پذیرش یک رویکرد انعطاف پذیرتر که کل مناطق فروش را در بر می گیرد، محموله های نظامی را تسریع بخشد.

وزارت امور خارجه آمریکا به دنبال تسریع فروش تسلیحات به متحدان و شرکای خارجی خود در شرایط جدید است “عصر تشدید رقابت استراتژیک” و بر اساس یک طرح ده ماده ای جدید که روز پنجشنبه منتشر شد، تنش های جهانی افزایش یافت.

اگرچه هر سال بین سال‌های 2019 تا 2022، دولت ایالات متحده به طور متوسط ​​45.8 میلیارد دلار فروش و آموزش تسلیحات را مجاز می‌داند. زمان ارزیابی مجدد و انطباق همکاری امنیتی برای رویارویی با چالش های جدید و نوظهور فرا رسیده است. وزارت امور خارجه با اشاره به درگیری های جاری اوکراین و تنش ها در اقیانوس هند و اقیانوس آرام توضیح داد.

بر اساس گزارش روز پنجشنبه وال استریت ژورنال، برنامه جدید در حالی اجرا می شود که وزارت امور خارجه در تلاش است تا تاخیر در فروش به نظامیان خارجی را که به دلیل “ریسک گریز و تنبل” سیستم.

این مسائل باعث ترس از شروع برخی شرکای آمریکا شده است خرید تسلیحات از سوی برخی از دشمنان آمریکا مانند روسیه و چین، WSJ به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس نوشت.


پنتاگون در کمک 3 میلیارد دلاری به اوکراین

این بخش به عنوان بخشی از برنامه خود به طور خاص به دنبال این است “صرفه جویی در زمان در فرآیند تصویب خط مشی” با پیش بینی خواسته های شرکای بین المللی واشنگتن بر اساس نیازهای قبلی همسایگان منطقه ای خود. WSJ به نقل از مقامات، خاطرنشان کرد که اصلاحات در نظر دارد با دور شدن از فروش سلاح های آمریکایی به صورت موردی، سیستم را انعطاف پذیرتر کند.

نکته دیگر این طرح تغییر رویکرد وزارت امور خارجه برای اطلاع رسانی به کنگره است “اولویت بندی رایزنی ها در مورد انتقال تسلیحات بالقوه حیاتی” و تشدید سیاست ها در زمینه صادرات پهپادهای آمریکایی به خارج از کشور.

به گفته وزارت امور خارجه، سال گذشته، با افزایش تنش‌های جهانی در بحبوحه درگیری اوکراین و رویارویی «تایوان» بین پکن و واشنگتن، فروش نظامی خارجی ایالات متحده به سایر دولت‌ها به میزان 49 درصد افزایش یافت و به حدود 205 میلیارد دلار رسید.

ایالات متحده همچنین به عنوان منبع اصلی تسلیحات اوکراین در بحبوحه درگیری این کشور با روسیه ظاهر شد و حدود 37 میلیارد دلار کمک امنیتی به کی یف اختصاص داد. با این حال، در ماه‌های اخیر، رسانه‌های ایالات متحده گزارش داده‌اند که واشنگتن با کمبود چندین نوع تسلیحات و مهمات روبه‌رو شده است، زیرا صنایع نظامی در تلاش برای تامین تقاضا هستند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: