ایالات متحده زیردریایی های مجهز به سلاح هسته ای را به کره می فرستد – RT World News

این استقرار که اولین استقرار در نوع خود در چند دهه اخیر است، در بحبوحه آزمایش‌های موشکی مداوم پیونگ یانگ انجام می‌شود.

مقامات واشنگتن روز سه شنبه به خبرنگاران گفتند که ایالات متحده زیردریایی های مجهز به موشک های بالستیک هسته ای را در کره جنوبی مستقر خواهد کرد. این استقرار که قصد دارد کره شمالی را از پرتاب های موشکی بیشتر باز دارد، احتمالاً با هدف اطمینان دادن به مردم کره جنوبی است که اخیراً متوجه شده اند که ایالات متحده از دولت آنها جاسوسی کرده است.

این مقام ها در اظهارنظرهایی برای چندین رسانه آمریکایی گفتند، این طرح به طور رسمی توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و یون سوک یول، همتای کره جنوبی او، روز چهارشنبه در کاخ سفید اعلام خواهد شد.

انتظار می‌رود که هر دو نفر توافق‌نامه‌ای به نام «اعلامیه واشنگتن» امضا کنند که بر اساس آن تبادل اطلاعات و تمرین‌های نظامی مشترک را افزایش خواهند داد، در حالی که ایالات متحده زیردریایی‌ها و بمب‌افکن‌های مجهز به سلاح هسته‌ای را به صورت چرخشی به کره جنوبی ارسال خواهد کرد.

ما قصد داریم اقداماتی را انجام دهیم تا بازدارندگی خود را از طریق استقرار منظم دارایی های استراتژیک، از جمله بازدید زیردریایی بالستیک هسته ای آمریکا از کره جنوبی، که از اوایل دهه 1980 رخ نداده است، بیشتر نمایان کنیم. یکی از مقامات ناشناس گفت. آنها این حرکت را مقایسه کردند کاری که ما با متحدان اروپایی در دوران اوج جنگ سرد در دوره های مشابه تهدید خارجی بالقوه انجام دادیم. با اشاره به برنامه موشکی شمال.


بولتون - واشنگتن باید تسلیحات هسته‌ای خود را به کره جنوبی بازگرداند

پیونگ یانگ از ابتدای سال 2022 بیش از 100 موشک را آزمایش کرده است و تنها در این ماه اولین موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد و یک پهپاد تهاجمی زیر آب با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرده است. مقامات واشنگتن و سئول از سال گذشته مدعی شده اند که شمال برای هفتمین آزمایش زیرزمینی یک سلاح هسته ای آماده می شود.

کره شمالی استقرار ایالات متحده در نزدیکی خاک خود را می داند “تحریک ها” و معمولاً با تهدیدهای کلامی، تمرینات خود یا آزمایش های جدید سلاح پاسخ می دهد.

جدای از بازدارندگی کره شمالی، استقرار زیردریایی‌های اتمی در جنوب احتمالاً به منظور اصلاح روابط بین واشنگتن و سئول است، که وقتی اسناد اخیر پنتاگون فاش کرد که ایالات متحده از مقامات ارشد کره جنوبی جاسوسی کرده است تا روابط بین واشنگتن و سئول را تغییر دهد. موضع در قبال ارسال تسلیحات به اوکراین

این مقام به خبرنگاران گفت “با انجام این رویه های جدید،” ایالات متحده امیدوار است که به سئول یادآوری کند که آمریکاست “تعهد” به کشور است “بی چون و چرا.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: